Как да ползвам безопасно кредитната си карта при плащане на ПОС?
Плащане на ПОС с дебитни и кредитни карти терминал е изключително удобно. Плащаш бързо и не ти се налага да носиш пари в брой. Безконтактните кредитни карти са базирани на RFID технологията, или радиочестотна идентификация. С други думи, безконтактното средство за разплащане работи с микрочип и радио антена – те позволяват предаването на информация, без физически контакт.
Чиповете са иновативна разработка и са устойчиви на екстремни температурни условия и влага.
За да се извърши трансакция с безконтактна кредитна карта, тя трябва да се доближи до указаното място на съответното четящо устройство. След като се чуе продължителният звуков сигнал (понякога може да бъде и светлинен), то трансакцията е осъществена и се изписва на монитора на устройството. При безконтактните карти, не е нужно да се подписваш, за да легализираш плащането си.
Спазвай тези основни правила и се възползвай от удобството и предимствата на този метод на разплащане:
- По време на плащане ПОС терминалът и картата ти трябва да са на видимо място;
- При ползване на безконтактна карта, то тя следва да е при теб по време на плащането. Ако ПОС терминалът е безконтактен, сам допри картата си до него при плащане. Имаш пълен контрол върху целия процес на плащане, защото картата остава в твоите ръце по време на плащането;
- Преди да потвърдиш плащането при търговеца, провери коректна ли е сумата, изписана на дисплея на ПОС терминала;
- При въвеждане на ПИН код на ПОС терминала, прикрий въвежданите цифри. Увери се, че никой не може да види твоя ПИН код при въвеждане;
- Ако на разписката, генерирана от терминала, има съобщение «не се изисква подпис», не е неопбходимо да се разписваш;
- Търговецът може да изиска документ за самоличност, за да свери данните на кредитната карта;
- Служителите в търговските обекти нямат право да записват данните от кредитната ти карта;
- След приключване на трансакцията вземи картата, разписката от ПОС терминала, както и издадените от търговеца допълнителни документи;
- Сигнализирай веднага на търговеца, в случай че си установил, че плащането, което си направил е дублирано;
- В случай, че забравиш картата си при търговец, изгубиш я или ти я откраднат, свържи с нас незабавно на телефон 0700 20 424 /съобразно тарифния ти план/, за да блокираш картата си своевременно.