Как да постигнеш резултати със собствен PR?

Без значение с какъв бизнес се занимават, предприемачите се нуждаят от маркетинг комуникация, от PR и от представяне пред обществото. Именно, благодарение на рекламата, една марка става популярна и изгражда имиджа си пред потенциалните клиента.

Медиите също се нуждаят от правилната информация, за да пишат за марката ти. Как това партньорство обаче да е балансирано и да постига резултати?

Проблемът понякога идва, когато просто не даваш на медиите това, което те могат да използват, т.е. това, което е интересно за техните конкретни читатели.

Често това се дължи на неразбирането на начина, по който журналистите работят и какво искат, но също така може да се дължи и на неефективна работа от страна на вътрешни маркетинг отдели или PR агенции, които упорито изпращат масови текстове до вече пренаситената преса.

Може да не вярваш, но всъщност е изненадващо лесно да твоята марка да бъде представена в пресата. И не е нужно да разполагаш с големи бюджети, за да използваш услугите на PR агенция.

Просто трябва да изпълниш следните стъпки:

1. Избери медиите, които действително са релевантни на твоята съществуваща аудитория.

С други думи, избери медии, които се четат от твоите потенциални клиента. Ако продаваш бебешки продукти, то медиите, в които рекламираш марката си трябва да са такива, които се четат от майки, а не от тийнейджъри например.

За тази цел трябва да проучиш медиите, които твоите последователи следват и четат. Това може да стане лесно с помощта на социалните мрежи.

Има професионални медийни бази данни, които може да използваш за съставяне на медийни списъци, но те могат да бъдат скъпи. Ако бюджетът ти е ограничен, може да помислиш за сътрудничество с друг предприемач и разделяне на разходите.

Все пак, важното е да познаваш медиите, които всъщност се консумират от твоята целева аудитория (разбира се, първо трябва да си дефинирал коя е целевата ти аудитория).

Мисли и за странични медии извън националните сайтове и списания.

Освен традиционните медии като телевизионни и радио програми, трябва задължително да имаш предвид и нашумелите вече подкасти, актуалните социални мрежи, както и по-малките местни медии. А също и медии, които в началото може да не изглеждат очевиден избор. Например, ако имаш марка храна или напитки, в зависимост от вида и цената, може да помислиш за медии за здраве и фитнес, блогове за луксозен начин на живот, телевизионни програми с акцент върху храненето или загуба на тегло, медии за родители, супермаркет списания.

2. Намерете данните за контакт на най-доверените хора, към които можеш да се обърнеш

Това, което също трябва да направиш за ефективен PR, е да намериш имената и имейл адресите на най-добрите редактори и журналисти, с които действително да се свържеш.

Това отново не е толкова трудно, колкото си мислиш.

На уебсайтовете тези данни обикновено можеш да намериш в категориите „За нас“ или „Свържете се с нас“.

Прегледай ги и намери журналиста или редактора, отговорен за съдържанието, което е най-подходящо за твоя продукт или услуга. Можеш също така да отидеш на уебсайта на издателя на заглавието на медията и често да намериш контакти там.

А LinkedIn може да бъде друг чудесен източник на полезна информация - тук често можеш да намериш и имейл адреси и ако си член на Premium, също да се свържеш директно.

Имай предвид, че редакторите и главният редактор не винаги са най-добрите първоначални контакти, към които да се обърнеш, тъй като те обикновено се заливат с имейли и заявки. Често е по-добре да намериш подробности за служителите журналисти, обхващащи най-подходящото за теб съдържание.

Не забравяйте и за журналистите на свободна практика - това може да бъде фантастичен начин да генерираш чудесно съдържание. Twitter, LinkedIn - и двете мрежи могат да бъдат много полезни източници тук.

3. Предостави им съдържание, което те ще искат да използват.

Как да разбереш каква информация да дадеш на избраната от теб медия? Първата стъпка е да бъдеш наистина наясно точно какви теми трябва да се обхващат. Доста лесно е да откриеш това - погледни съдържанието, което те вече използват, на колкото се може повече от техните медийни платформи. Спазване на редовните категории съдържание е бърз начин да преценят това, което се нарича „редакционни стълбове“ - ключовото съдържание, което носи публикацията. Затова трябва да разгледаш заглавията на основното съдържание на уебсайта.

Нещо друго, за което трябва да следиш са и хаштаговете, които се използват в социалните мрежи от медиите.

Друга важна стъпка при анализа на медиите, е да разгледаш формата на това съдържание, което те ежедневно публикуват. Тук става въпрос за дължината на текстовете, тона на комуникация - дали е неформално и приветливо или по-авторитетно и сериозно и дали има тенденция да бъде по-описателно ориентирано или с по-официален тон и тежки термини. Също така обърни внимание, ако съдържанието обикновено се представя като интервю или колона от първо лице, „Избор на редактора“.

Тези лесни, но хитри стъпки, ще са ти от полза, ако искаш сам да менажираш PR-а на марката си. Разбира се, има и много четива, които ще са ти полезни със съвети от експерти.

Междувременно, ако искаш да разчиташ на небанково платежно средство, за да покриваш разнородните си разходи през месеца, кредитна карта AXI Card е твоята алтернативен кредитен инструмент. С нея можеш да плащаш безконтактно, да покриваш всякакви извънредни разходи и да забравиш за стандартните банкови процедури и документации.