Как се променят потребителските навици по време на локдаун?

Чудиш се как се променят предпочитанията и поведението на потребителите след пандемията от COVID-19?

 Lockdown Unlocked, проучване на общността за прозрение и анализ на потребителите, проведено от Sparkler, изследва как обществеността реагира на това безпрецедентно сътресение.

COVID-19 повлия на начина, по който хората работят, общуват, пазаруват, спортуват и се забавляват. Потребителите формират нови навици и намират нови начини за правене на нещата. Организациите трябва да са в крак с цялата тази промяна, за да разберат какво мислят, чувстват и правят хората и какво ще търсят потребителите в бъдеще.

Lockdown Unlocked навигира в този променящ се потребителски пейзаж, отключва и споделя находки, които могат да помогнат на организациите да преценят как най-добре да реагират.

За да се изследват промените в отношението, поведението, потребностите и очакванията в различните сектори, всяка седмица организацията е изследвала различна категория навици.

Ето и основните от тях:

Как са се променили навиците на потребителите, когато говорим за здраве и спорт?

Според проучването, въпреки че сме ограничени, ние се движим повече, отколкото си мислим. И това има големи последици за дигиталните здравни предложения.

Хората са преминали към различни начини на “стриктно” оцеляване, докато се стремят да защитят здравето си, доходите си, благосъстоянието и свободата си. И това, което обединява хората, е непреодолимата несигурност около това кога това ще свърши или ще се промени. Кога животът ще се нормализира? Къде, кога и каква е светлината в края на тунела? Докато хората продължават да се приспособяват към новото нормално, те гледат встрани от „края на тунела“ за светлина, надежда и позитивност и вместо това я намират в собственото си ежедневие и ритъм.

Хората осъзнаха, че могат да спортуват и вкъщи, да гледат онлайн групови тренировки след работа и да правят ежедневни упражнения в хола си. По време на първия локдаун имаше бум на онлайн тренировки на живо, които се излъчваха в различни социални мрежи. Именно това улеснява спазването на ежедневен режим на тренировките. Логично, нараснаха и продажбите на фитнес уреди и спортни принадлежности - защото потребителите осъзнаха, че ще е нужно да се запасят с всичко необходимо, за да могат да поддържат тялото си във форма от вкъщи. За всичко това, разбира се, заслуга има интернет връзката, чрез която можем да си набавим всичко необходимо, за да превърнем стаята  у дома в спортна зала.

Как са се променили навиците на потребителите, когато става въпрос за пазаруване на храни и напитки?

Едва ли някой ще се учуди, че тук отново основна роля играеха онлайн кулинарните класове и готвенето на живо в социалните мрежи. Почти всеки потребител е отделил повече време в кухнята в сравнение с преди и във всяко домакинство домашно приготвената храна е било на почит, както и самото внимание към нея. Само 29% от от хората в проучването са споделили, че срещат трудности при вдъхновението си за приготвяне на храна, а 44% - че са се опитвали да подкрепят локалния бизнес. Тъй като повечето хора си работят от вкъщи, храненето по заведения драстично е намаляло, за сметка на готвенето вкъщи. Около 25% от запитаните твърдят, че пият повече алкохол по време на карантината.

Според проучването, повече хора са започнали да използват списъци за пазаруване, с цел да не забравят някой важен продукт и да се връщат отново в магазина. Все пак повечето потребители се стремят да пазаруват продукти или онлайн или един-два пъти в седмицата, за да минимизират излизанията навън.

Самото пазаруване на храна е много по-експедитивно и концентрирано спрямо преди. Хората имат предварителен списък, знаят за какво отиват в магазина, намират го по най-бързия начин, плащат и излизат.

Комуникация и информация - Какво наистина мислят хората за всички комуникации, които получават от брандовете около COVID-19?

79% от запитаните смятат, че действията на брандовете са по-важни от думите им сега.  А 47% споделят, че според тях брандовете се опитват да извлекат плюсовете от ситуацията.

Според проучването локалната информация стига по-бързо до потребителите, благодарение на социалните мрежи. Съответно и самата комуникация с локалните бизнеси, като ресторантите например, е по-улеснена и бърза.

Пари и финанси

56% от анкетираните се съгласяват, че кризата с COVID-19 всъщност не е повлияла на личните им доходи от месец на месец, което показва, че в краткосрочен план много хора са в състояние да продължат да харчат.

Онези потребители, които твърдят, че пандемията не се е отразила толкова на финансите им, са най-вече заетите в основните сектори и в дигиталната сфера. Има обаче и хора, които са много по-неблагоприятно засегнати - това са самонаетите, безработните в момента, работещите в големи търговски вериги, занимаващите се с организиране на събития.  В голям брой сектори съкращаването на заплатите  кара хората да се чувстват неспокойни от текущите финанси и за сигурността на работните места.

Проучването сочи, че по-младите работещи се притесняват за дългосрочното си финансово здраве.

Като цяло, малко над една трета от хората твърдят, че в момента са обременени от финансови притеснения. Има обаче значителна разлика в мненията, в зависимост от възрастта и начина на живот на анкетираните. По-младите специалисти в трудоспособна възраст, както и тези в семейните домакинства (49%), са по-склонни да имат съмнения и притеснения.

За да разчиташ на верен помощник за твоето дългосрочно финансово здраве, кандидатствай за кредитна карта AXI Card - с достъпни и прозрачни условия.

Как се променят нуждите от забавление, поведението и нагласите?

Изборът на развлечения е по-важен от всякога, когато си принуден да стоиш вкъщи през по-голямата част от ежедневието.

Ролята и значението на забавлението обаче се промени. Сега забавлението не само запълва оново, което ни липсва от социалния живот, но и цели да сплоти семействата и общностите като цяло.

Хората поемат контрола в свои ръце и създават, оформят и планират домашното си забавление, за да отговорят на новите си нужди, породени от стоенето под карантина. По този начин вземането на решения за забавление е по-важно, осъзнато и планирано от всякога. 

А развлеченията сред по-младата публика се променят най-много. Всъщност младите хора заместват социалните контакти с играене на компютърни игри. По този начин отново има социализиране и създаване на общност, но единствено чрез онлайн интеракция.

Младите потребители са тези, които се научиха да се “събират” с близките си чрез видео разговори - именно това е алтернативата на честването на рождени и имени дни и други хубави поводи. Онлайн партитата и общуването с приятели и семейство “на чаша вино” чрез видео разговор се превърна в най-естествена част от ежедневието, без която сега някои хора не могат да си представят общуването.

Изборът, който хората правят около развлеченията, варира значително в зависимост от домакинството и е ясно, че хората имат различни предпочитания. Както при парите и финансите, има доказателства, че въздействието и промяната в поведението са по-силно изразени сред по-младите хора. Близо една трета от младите хора са изпробвали нова услуга за стрийминг по време на пандемията.

Използването на тези услуги е послужило като „патерица“ за много от 18-34 годишните по време на локдауна.

Тази повишена емоционална инвестиция в развлечения се превръща в по-голяма възприемана ангажираност със съдържание за младите хора. Стойността на забавлението се е повишила за тях и следователно те обръщат повече внимание на качеството на самото съдържание, по какъв начин се поднася то, до колко е креативно и увлекателно.

“Бягството” е движещ фактор при избор на забавление

Истината е, че глобалната ситуация е трудна за игнориране - тя доминира в новините, управлява поведението ни и е постоянен източник на дебати. Що се отнася до забавленията, хората са заявили ясно и категорично предпочитание към съдържание, което осигурява „бягство от локдауна“ - до степен, че то е ключов двигател на това, което хората ще изберат да гледат.