11 предприемача, чиито истории заслужават собствени филми
Напоследък Холивуд си има нови супер герои и те се наричат предприемачи.
От „Социалната мрежа“ до „Стив Джобс“ и „Основателят“ – Холивуд направи огромни инвестиции, за да обърне вниманието на всички зрители по света към най-успелите предприемачи в глобален мащаб.
Историята на Мак Доналдс, невероятното зараждане на социалната мрежа и старта на едни от най-известните и доходоносни брандове в света, заслужава да бъде увековечено във филм. Филм, който да показва истинските истории на обикновени хора, които са разгърнали потенциала си и са сбъднали мечтата си, а оттам – сбъдват мечтите и на милиони хора.
Навярно си гледал холивудските продукции за Facebook и Apple. Те са само част от това, което се крие зад завесата на най-успешните корпорации в днешния свят.
Трънливите пътища на успеха на всички предприемачи, постигнали много, заслужават да бъдат разказани и да повлияят амбициозните млади хора да променят живота си, водени от мечтите си. Точно това представя и Холивуд през последните няколко години – наемането на високоплатени актьори и инвестирането на огромни бюджети, цели да разкаже по съвършен начин реалността на днешните герои – предприемачите, които са започнали всичко сами и сега са едни от най-популярните имена, разпознаваеми по цял свят от малки и големи. Те обаче не са единствените. Има още доста бизнес лидери, чиито смелост и талант могат само да мотивират.
Представяме ти още от гениите, които заслужават историите им да получат собствен филм и да вдъхновят зрителите в различните точки на света.
- Ник Уудман – GoPro
До навършването на 27-годишна възраст, той основава и банкрутира два стартъпа, изгубвайки милиони долари на инвеститори. След това Уудман стартира епично пътешествие до Австралия, за да се наслади на хобито си - сърфирането. За да се заснеме как сърфира, Уудман създава импровизирана камера с каучукова лента, счупена каишка за сърф и камера Kodak. И точно това е първият прототип на GoPro. Цялото това приключение, започнало с фалстарт, води до 2.4 милиарда долара чиста печалба, приз за най-високоплатен американски изпълнителен директор за 2014 г. и получаване на прякор „лудия изпълнителен директор“. Каквото и да си говорим – подобна история заслужава да бъде филмирана.
- Ян Кум и Брайън Актън – WhatsApp
Ян Кум е роден в малко селце в Украйна, но като тийнейджър емигрира с родителите си в Калифорния, където едвам свързват двата края. Заедно с Брайън Актън се срещат в компанията Yahoo!, където работят заедно няколко години. След това кандидатства за работа във Facebook, но биват отхвърлени.
6 години по-късно самият Марк Зукърбърг предлага сделка на двамата предприемачи за покупка на успешното приложение WhatsApp за уникалната сума от 19 млн. долара.
- Сара Блейкли – Spanx
Това е историята на бивша служителка в парка Disney, която се превръща в неуспешен адвокат. Една напълно неочаквана история я превръща в най-младата милионерка, която дължи заслугата единствено на себе си. Подобен филм за търпението и силата на жените, наистина ще спечели вниманието на критиците.
- Бен Коен и Джери Грийнфилд - Ben & Jerry's
Една история за най-вкусния сладолед, градяща се най-вече на истинско приятелство. 36 години след пускането на пазара на популярния сладолед, тези двама предприемачи все още си остават неразделни приятели.
- Джордж Поуел и Стейси Пералта - Powell-Peralta
Една интересна и сантиментална история за скейтборда, начина на живот на скейтбордистите и гениалната странност на аутсайдерите.
- Ричард Брансън – Virgin
Ето едно име, което едва ли ти е непознато. Комерсиалните полети до космоса, прототип на свръхзвуков пътнически самолет и летни ваканции с Барак Обама – животът на този предприемач, страдащ от дислексия, звучи невероятно, а историята зад успехите и провалите му е още по-невероятна и вдъхновяваща. Може да добавим и че държи рекорд за прекосяване на Атлантическия океан чрез полет с балон, напълнен с горещ въздух. Ето това се нарича добър сценарий за филм.
- Мел и Патриция Зиглер - Banana Republic
Семейство от писател и артист основават изключително популярна компания за модни облекла, без дори да имат опит в продажбите. Звучи точно като на филм. Като прибавим и семейните скандали – ето поредната забавна семейна история, завършваща с бизнес за милиони долари.