Как да взимаш разумни бизнес решения?

Бизнесът е пълен със залози и рискове, особено когато става въпрос за инвестиции. Важно е да знаеш какво представлява интелигентният залог и как да се предпазиш от импулсивни и необмислени решения и инвестиции. Струва си да се отбележи, че дори да решиш да се захванеш със собствен бизнес - това със сигурност е форма на залог и заслужава също толкова задълбочена проверка.

Започването на нов бизнес може да изисква тестване или придобиване на нови знания, но задълбоченото разбиране е от решаващо значение.  Задължително трябва да се обърне внимание на статистическите данни относно процента на неуспехите при стартиращи компании - а именно с огромните 50 процента, според Small Biz Genius. При подобни статистически данни няма начин да се гарантира успех. В същото време, има начини да премислиш потенциалните клопки в бизнес моделите и да се почувстваш по-сигурен по отношение на това къде инвестираш парите и времето си.

Провери какво се търси най-много от хората

Що се отнася до стартиращ бизнес, сигурният залог в бизнеса зависи от това колко много клиентите имат нужда и искат това, което продаваш. Ако можеш да направиш проучване на пазара и да провериш търсенето, това ще ти даде начален тласък в правилната посока. Ако нещо се търси много, но няма кой да го продава, то това може би това е твоята ниша. От друга страна, ако нещо има прекалено голямо предлагане, това означава много конкуренти в сферата, повечето от което ще са далеч по-опитни от теб. Търсенето може да произтича от стойността на продукта - като способността му да решава проблем - или дори от човека, който продава продукта, като известна знаменитост, която е установила доверие у милиони последователи онлайн.

Това е една от причините, поради които влиятелни и известни личности могат да сключват изгодни сделки за книги например. Издателите знаят, че каквото и да пуснат, ще излети моментално от рафтовете.

Провери търсенето чрез тестване

Ако знаменитост или друга влиятелна личност не е включена в уравнението и просто се опитваш да разбереш как даден продукт ще се продава, опитай подхода на теста. Според Рон Рул от „Наръчник на предприемача“ това е работи, защото „единственият начин да разберем наистина дали някой ще се откаже от трудно спечелените си пари, за да купи продукта ти, е да го получим пред себе си“. В противен случай проучването на пазара е просто предположение. Rule препоръчва да създадеш прототип на продукта във Photoshop, да създадеш уебсайт за електронна търговия и след това да оставиш обработката на плащанията си в тестов режим, така че всъщност да не се таксува кредитна карта на потенциален клиент за измислен артикул.

След това започнете да насочваш реклами към страницата, за да видиш дали клиентите действително купуват. „Лично аз бих похарчил около 10 000 долара за подходящ маркетингов тест, но можете да започнете с много по-малко, ако не ви е удобно веднага да стигнете толкова високо“, обяснява Рул в книгата си. „Препоръчвам да похарчите поне 1000 долара, защото искате да получите достатъчно кликвания и конверсии, за да могат данните да означават нещо - повярвайте ми, много по-евтино е да загубите  1000 долара на маркетингов тест, отколкото да загубите десетки или стотици хиляди долари, произвеждайки продукт, който никой не иска. "

Потопи се в индустрията

Колкото повече знаеш за това в какво инвестираш, толкова по-образован могат да бъде твоят залог. Този съвет идва от спортния комарджия Зак Хирш. На 18-годишна възраст Хирш е смятан за един от най-добре представящите се спортни анализатори в спортните хазартни игри с 90 процента точност в прогнозите си (което е с над 20 процента по-високо от средното за индустрията).

Най-добрият съвет на Хирш за правилни залози е да се „потопиш в индустрията“. За Хирш този съвет се приема в рамките на вида спорт, на който залага, но съветът важи и за бизнес инвестиции. „Научи всичко, което трябва да знаеш, свържи се с експертите и направи всичко необходимо, за да подобриш разбирането си за занаята“, препоръчва Хирш. Този съвет може да бъде разширен, за да опознаеш основателя на стартиращото предприятие, в което инвестираш, или просто да се увериш, че знаеш възможно най-много за новата си индустрия, така че да можеш да видиш ясно как ще се представят даден продукт или услуга.

Дори при проверено търсене и задълбочено разбиране на твоята индустрия, няма гаранция, че инвестицията ти е на 100 процента безопасна, но поне ще имаш перспективата да видиш потенциални неравности по пътя или ярки знаци за спиране в решенията си за залагане. Тези прозрения могат да имат голямо значение.

А как да менажираш личните си финанси правилно, докато градиш кредитна история - разбери с кредитна карта AXI Card