3 златни правила за предприемачите в социалните мрежи

Когато говорим за бизнес в днешно време, няма как да не споменем рано или късно и социалните мрежи. Ако преди години, беше въпрос на избор, дали да позиционираш марката си и в интернет, и в частност – Facebook, то към днешна дата това си е абсолютно задължително. Без значение какъв бизнес притежаваш или тепърва ти предстои да развиеш, то социалните мрежи, при това поне 2 от тях, са изключително критични за успеха ти. Защо? Защото някои експерти казват, че ако не присъстваш като марка в интернет, то ти не присъстваш въобще на пазара. Това е така, защото потребителите сега са най-вече в интернет и разбира се – любимите им социални мрежи. Вече има не една и две платформи, които ни позволяват да споделяме свои снимки, истории, видеа и какво ли още не, с познати и непознати. На фона на масовата комуникация, която ни обгръща в 21-ви век, ние като потребители сме свикнали да се консултираме първо с Google (и всички сайтове, форуми и блогове, които намерим в него) и чак след това да вземем решение за покупка. Независимо, дали търсиш откъде да закупиш букет цветя в последния момент, или се колебаеш какъв компютър да си вземеш, или пък се чудиш къде е най-ниска цената на фризьорските услуги в квартала ти – първото място, където ще провериш е именно онлайн пространството. Тоест, ако твоят бизнес присъства там – клиентите ти ще могат да стигнат до теб бързо и лесно.

Трябва да се отбележи обаче, че социалните мрежи са топ „дестинация“, когато говорим за прекарано време в интернет.

Точно затова, трябва да поставиш фокуса на маркетинга си именно върху тях, а не само върху традиционните реклами, които бяха единствената алтернатива преди няколко десетилетия.

Използвайки социалните мрежи, ще развиеш един по-личен подход към аудиторията на твоя бизнес, ще създадеш необходимата „връзка“ между бранда ти и хората и ще имаш възможност, дори да ги направиш твои лоялни потребители. За тази цел обаче не е достатъчно само да създадеш страница на бранда си в някоя от социалните мрежи. Ако искаш да си успешен, първо трябва да анализираш таргета си, или потребителите, които са най-склонни да закупят продукта/ услугата ти. На каква възраст са те? Какви са интересите им? Какви места обичат да посещават? Какви са хобитата им? Семейни ли са или пък са тийнейджъри?

Тези въпроси ще ти помогнат да разбереш коя е социалната мрежа, върху която трябва да се концентрираш, при изграждане на присъствието си в интернет. Оттам има много тънкости, за които да внимаваш, най-вече, заради вечно променащите се алгоритми на самите социални платформи. Но има 3 златни правила, които биха били от полза на всеки предприемач, който иска да се позиционира в социалните мрежи.

Ако редовно публикуваш в социалните медии, като използваш следните три правила като твой наръчник, ще изградиш имидж и авторитет на марката. С течение на времето ще спечелиш повече последователи, ще получиш повече кликвания към уебсайта си и вероятно това ще ти донесе допълнителни приходи.

Ето какво трябва да знаеш за правилата и как да ги използваш, за да пожънеш успех:

1. Предложи стойност на твоите последователи

За да задържиш вниманието на хората, трябва да им предоставиш допълнителна стойност – нещо, което ще им бъде полезно. Това може да е знание или умение, но важното е да им носи допълнителни ползи. Например, ако марката ти е козметична и продаваш козметика за лице, то в социалните мрежи можеш да публикуваш полезни статии за почистване на кожата, защита против слънчеви лъчи, разлика между качествена и фалшива козметика и др. Подобни материали представляват интерес за последователите ти, защото те харесват козметиката и следователно търсят качествена такава. Направи си списък с въпросите, които са най-интересни на таргета ти. После създай полезни материали със съвети и наръчници, които да отговорят на въпросите им. И ето – вече си допринесъл с нещо полезно за аудиторията си.

2. Забавлявай ги и ги карай да се смеят

Това, което привлича най-много хора в социалните мрежи е забавлението, щегите, вицовете и смешните видеа. Изпозлвай тази тактика, за да задържиш вниманието на клиентите си.

Хората търсят забавление, а не негативни емоции, затова се постарай да публикуваш позитивни и дори смешни снимки, истории и видеа в страницата си.

3. Ангажираност

Да ангажираш последователите означава да създадеш диалог между тях и бранда – да им дадеш възможност да изразят мнение, но и да покажеш, че то е важно за теб. Освен харесванията, в социалните мрежи са важни коментарите на постове и споделянията – те са индикаторът за успешно ангажиране.

И ако вече си наясно с ценните правила за позициониране на бизнес в социалните мрежи, ние ти напомняме и да не забравяш за полезните кредитни инструменти, които ще ти трябват при развиване на успешен бизнес. AXI Card е безконтактната кредитна карта, която отговаря перфектно на твоите потребности и пасва на финансовите ти навици. Ако искаш да разбереш кои са предимствата ѝ, посети сайта https://axi-card.bg/