Една бизнес идея за милиони, вдъхновена от кражба

В детството малчуганите знаят, че ще вземат награди и ще бъдат наречени победители, без значение на кое място завършат във футболния турнир. Предприемачеството обаче не е такова. Отхвърлянето и критиката са част от света на предприемачите. Истината е, че ако приемаш нещата твърде лично, твоята кариера като предприемач ще бъде кратка и мизерна. Ще има хора, които ще те нарекат неуспешен човек и губещ. Обезсърчаването на хората ще ти напомня отново и отново, че шансовете винаги са срещу теб.

Лесно е да установиш колко непропорционално е съотношението на неуспеха към успеха при повечето хора, започващи собствен бизнес. Целта на този материал обаче не е да обезкуражи някой да стане предприемач, а точно обратното. Важно е да осъзнаеш, че трябва да се  поставят реалистични очаквания, така че да не се впускаш в това неизследвано пътуване, без опит и знания, за да потънеш на дъното.

Възможността често идва под формата на злощастна случайност

“Моите партньори и аз имахме късмета да намерим решение на проблем, засягащ милиони хора по целия свят.” - това са думите на Джонатан Кинас, собственик на компанията AquaVault. “След като бяхме ограбени на плажа, решихме да измислим преносим сейф, наречен AquaVault. Самата идея е най-лесният компонент от процеса на изобретяването. Истинското предизвикателство обаче идва, когато трябва да интегрираш идеята успешно на пазара.”

“Започнахме това “пътуване”, без да знаем нищо за процеса на инкорпориране на идея и продукт на даден пазар. Очаквахме да направим много грешки по пътя и знаехме, че така наречените противопехотни мини са неизбежни. Единственото, на което се надявахме, беше да не се спречкаме с голям трудност, след която не бихме могли да продължим. В началото, за да смекчим риска, попитахме 10-те най-умни хора, които познавахме, за да ни споделят своята честна критика. Попитахме всеки от тях за две от най-важните причини, които биха могли, според тях, да ни попречат. След което методично и точно се обърнахме към тези опасения, за да изградим план и да се справим с тях”.

Ето какво е научил предприемачът, който започва бизнеса си от идея, написана на салфетка и стига до международна корпорация, генерираща милиони годишно:

Никога не е добро време да внедриш нещо ново на пазара

Колко пари трябва да отделя, за да стартирам идея? Как да създам прототип? Мога ли да патентовам изобретението си? Къде мога да намеря надежден производител? Дали Китай наистина е най-доброто място за производство? Това са само част от въпросите, които много от предприемачите си задават, впускайки се в стартиране на собствен бизнес и патентоване на изобретение.

Страхът от провал и неизвестното са парализиращи емоции, които възпират много потенциални изобретатели по света. Хората не са склонни да напускат комфортната си зона за нещо, за което познават. Ето защо, преобладава тенденцията гениални идеи да остават недовършени, само защото някой няма смелостта да предприеме риска да ги реализира. Хората са много добри в оправданията и се отказват от преследването на неща, които изглеждат сложни и трудни за постигане.

Съвет, който успелите предприемачи могат да дадат е, да престанеш да се притесняваш за всички неща, които могат да се объркат и всички хипотетични сценарии за провал. Ключът е да намалиш риска, без да осакатяваш напредъка си. Просто трябва да изчисляваш всички вероятности и да планираш възможността за грешки, както и последствията от тях. Докато постигаш напредък и създаваш визия, страхът от провал в крайна сметка ще се разсее, като междувременно увереността ти ще се увеличи. Така вярата в собствените ти способности и потенциал ще надделее над страховете и съмненията.

Предприемачът е по-добре подготвен, ако може да осъзнае, че трябва да очаква неочакваното, да бъде много гъвкав спрямо обстоятелствата. 

Понякога хорското мнение не винаги е критерий за ясна и професионална преценка за бизнеса ти, точно затова се вслушвай в инстинкта си и предприемаческия си нюх. Не бива негативните коментари да те плашат и спират, ако имаш достатъчно вяра в себе си.

Остани свръх-фокусиран и следи само целите си, независимо от негативността около теб. Винаги ще има скептици, но ако можеш да погледнеш отвъд суровите им твърдения и да се съсредоточиш върху непрекъснатото изграждане на своя бизнес, шансовете ти за успех ще бъдат много по-големи. 

Ако предприемачеството беше лесно, всички щяха да го практикуват. Има причина, поради която над 90% от стартиращите фирми се провалят през първите три години. Някои дни просто са по-добри от други, но е важно да не спираш да се бориш за мечтите си.

Най-големият актив на предприемача, освен таланта и дисциплината, е въображението. Затова предприемачите приемат неизвестните предизвикателства да превърнат мечтите в реалност.

Важно е също така да не поставяш егото си на преден план и да се научиш да приемаш съветите на по-опитните от теб. Ако начинът ти на мислене е единствено в посока да се следва твоето мнение и виждане, то едва ли бизнесът ти ще оцелее дълго.

“Ние стартирахме нашата компания с един преносим сейф и научихме от нашите клиенти, че има нужда от съвсем друг продукт. Оригиналният AquaVault, за който вярвахме, че завинаги ще бъде нашият водещ продукт, сега стои на второ място, след най-новото ни изобретение - FlexSafe, което съвсем не сме предвиждали. Безценната обратна връзка на нашите клиенти е причината да разработим най-добрия си продукт. “ - казва Джонатан Кинас. “AquaVault би могъл да продължи да произвежда само един продукт, но се върнахме към чертожната дъска и се откъснахме от продукта, който първоначално ни отне много години, за да се развием като бранд. Подобен обрат в в отговор на непредвидени обстоятелства и е абсолютно необходим в света на стартъпите. Анализирането на пазара е печеливша стратегия, но много предприемачи не са склонни да искат обратна връзка. Те се страхуват от конструктивната критика, която естествено произтича от това. “

Преследването на твоята страст, използването на шансовете и създаването на бизнес, който дава значителен успех, е подарък, който не може да се опише, но никога не забравяй какво те направи успешен на първо място. Продължавай да се учиш от хора, които знаят повече от теб. Обгради се с хора, които не се страхуват да те предизвикат. Невъзможно е да бъдеш специалист във всяка област, но винаги можеш да потърсиш и да намериш правилните съветници и партньори. Тук кредитна карта AXI Card се явява идеалният помощник за изграждането на стабилни финанси и гъвкавото им контролиране. За да знаеш, че винаги имаш на кого и на какво да разчиташ, когато срещнеш предизвикателства по пътя към успеха.