Как да използваш силата на инстинкта за постигане на успех?
Когато става въпрос за бизнес, на някои предприемачи им се струва твърде съмнително да се доверяват на инстинкта си. Дали обаче това не е грешка? Дали именно инстинктът ни не може да ни отведе в правилната посока? В следващите редове споделяме една любопитна гледна точка за това как можеш да използваш силата на инстинкта си, за да постигнеш успех.
Когато търсиш бизнес партньор
Точно като в личните ти връзки, така и в бизнеса трябва да намериш наистина подходящ човек - някой, на когото имаш достатъчно доверие, за да ти помогне да управляваш начинанието си. Бизнес партньорството не е нещо, което да решиш “с лека ръка”. Дори и да симпатизираш на даден човек в реалния си живот, може да не ти допадне да вземате бизнес решения заедно.
Ако обмисляш партньорство с приятел или член на семейството, отдели време да размислиш над решението си. Нека първоначалното вълнение от възможността да работиш с някой, когото познаваш и на когото имаш доверие, да се остане встрани, за да отстъпи място на вътрешния ти глас. Понякога, когато помислиш трезво, може да осъзнаеш, че вълнението ти е попречило да си представиш реалните ситуации, в които ще бъдете поставени. Чувстваш ли се леко притеснено, когато мислиш как ще работите заедно? Дали няма нещо, което да те разколебава за успеха на бъдещите ви проекти - всъщност, дори и малко да се колебаеш за съвместната ви работа, по-добре е да се откажеш от нея. Това е така, защото, ако вярваше достатъчно в своя близък, не би трябвало да изпитваш и най-малко колебание за партньорството ви.
Когато говориш с потенциален клиент.
Изглежда, че “спечелването” на нов клиент винаги е страхотно нещо, но преди да се заслепиш от перспективата за повече приходи, наистина обърни внимание на това, какво е първото ти впечатление за този клиент, какво е усещането, което имаш след разговор с него. Дали клиентът не е твърде настоятелен в договарянето на условията на сделката? Дали не усещаш известно напрежение при обсъждане на съвместната ви работа? А може би потенциалният клиент се опитва да намали процента приходи, който ще получиш от него? Всъщност, това са ярки признаци за истинското перманентно поведение на бъдещия ти клиент. Затова се запитай, дали можеш да си визуализираш партньорството с този клиент в дългосрочен план. Запомни, че загубите ти ще бъдат минимални, ако отклониш даден клиент още в началото, вместо да трупаш негативна енергия, заради взаимното ви партньорство. Понякога, в стремежа си да извлечеш максимални дивиденти от дадена възможност, можеш да се окажеш с повече загуби, когато теглиш чертата след време.
Когато става въпрос за инвестиция
Когато даден инвеститор се опитва да те убеди, че твоят бизнес ще се срине, ако не инвестираш в даден скъп софтуер например, силните думи не бива да замъгляват трезвата ти преценка.
Когато става въпрос за инвестиции, малки или големи, трябва, освен да се посъветваш със специалисти, и да послушаш инстинкта си. Дали това е правилната инвестиция за момента? Може да е подходяща опция, но не сега, а след определен период от време. Просто зависи какви са твоите настоящи цели и дали тази инвестиция би ти помогнала да ги постигнеш.
Понякога казват, че е по-лесно да управляваш влака, отколкото да слезеш от него, така че увери се, че контролираш ситуацията. Дори при инвестиционните решения, силата на инстинкта може да ти бъде от полза.
Когато някой те притиска да предприемеш промяна
Промяната, казват, може да е за добро - но, когато става въпрос за начинания, зависи каква е промяна. Ако имаш вътрешно усещане, че бъдещата промяна не е най-доброто за теб и твоя потенциал, то дали трябва да предприемаш риска? Добър пример тук са някои блогъри, които са известни в онлайн пространството с таланта си да пишат статии и да споделят съвети в писмен вид в интернет. Според тенденции от предходните години обаче, именно видеото се превръща в най-гледаното съдържание онлайн. Хората, които правят видеа, събират повече аудитория и популярност в онлайн средите. Много от добрите блогъри обаче са добри основно в писането на статии, а не в изявяването пред камера. Това означава, че ако предприемат промяната, вследствие на актуалните тенденции, могат по-скоро да изгубят, отколкото да спечелят. Затова, много блогъри предпочитат да се фокусират единствено върху това, в което са наистина добри - писането. И така не се опитват да се “изкарат” насила таланта, който нямат.