Как да разбереш, че една бизнес идея може да промени света?
Днес изглежда все по-голям брой предприемачи не са доволни от това, че просто се опитват да спечелят много пари. Генерирането на печалба със сигурност е важна част от всеки бизнес, но има хора, които искат да направят повече. Те искат да променят света.
Разбира се, докато много хора знаят, че искат да бъдат положителна сила за промяна, намирането на начин да постигнат това понякога е по-лесно да се каже, отколкото да се направи.
Ето как можеш да откриеш и прецизираш бизнес идеи, които могат да променят света към по-добро:
1) Използвай собствените си наблюдения и опит
„Да се намерят идеи за бизнес, който може “да промени света”, не трябва да бъде толкова различно от типичния начин, по който един обикновен предприемач подхожда към нещата“, обяснява Майк Коган, мениджър на Compel America.
"Използването на твоите собствени наблюдения и опит често ще бъде най-добрата отправна точка за генериране на идеи - особено ако имаш лична връзка с каузата, за която искаш работиш."
Помисли за проблемите в реалния свят, които си срещал в ежедневието си, както и за проблемите, засягащи хората около теб. Като съставиш списък с различните неща, с които си се сблъскал, е по-вероятно да идентифицираш проблем и да генерираш бизнес идея, която може да предостави смислено решение.
2) Вземи предвид и перспективите на другите хора около теб
Докато твоите собствени наблюдения могат да послужат като чудесна отправна точка, много от най-добрите идеи идват от брейнсторминг, или обсъждане на идеи с други хора. По този начин можеш да чуеш и тяхната гледна точка и разбиране за нещата. Когато събираш многобройни съмишленици, за да обсъдите проблем, можеш да изслушаш идеите на всеки човек и да получиш нови прозрения, които ще ти помогнат да разработиш по-силен бизнес план.
Още по-добре, тези дейности могат да послужат като ценна възможност за изграждане на екип, докато подготвяш бизнеса си за стартиране. Според Дейвид Хенингсен, изследовател в университета на Северен Илинойс, „групите, които се фокусират както върху количеството идеи, така и върху идеите на другите, значително увеличават сплотеността си… Брейнстормингът може да бъде използван, за да помогне на екипа да развие и приложи план за действие. Този похват може да се използва и за изграждане на сплотеност, което от своя страна може да намали текучеството на служители и да увеличи ангажираността им.”
3) Излез от офиса
Вероятно няма да измислиш идея, променяща света, докато седиш у дома на бюрото си - и докато търсенията в Google са полезни, те не винаги ще дават подробна информация, от която се нуждаеш, за да генерираш новаторска идея. Вместо това, Коган препоръчва бъдещите предприемачи, които искат да променят света, активно да търсят и да приемат нови преживявания. Или с други думи - да излезеш от зоната си на комфорт.
„Творчеството идва от разнообразни житейски преживявания“, казва Коган.
„Може да имаш сериозни познания за конкретен въпрос, който искаш да разгледаш, но да се намери новаторско решение на проблема изисква мислене извън границите. Много по-лесно е да генерираш нови идеи, когато се срещаш с нови хора или пробваш нови преживявания. "
4) Потенциал за добро има навсякъде
Твоят стартъп не трябва да се фокусира върху социални въпроси, за да има положителен ефект в света. Много предприемачи намират успех и генерират промяна, когато приемат далновидни нагласи.
Много компании се включват в доброволчески програми, благотворителни дарения и други инициативи на обществото. Предприемачите могат да търсят възможности в своята област или да си партнират с благотворителни организации, за да се включат в подобни дейности.
Тези инициативи не трябва да бъдат пряко свързани с бизнес дейностите ти, но не може да се отрече, че именно те изиграват важна роля за формирането на имиджа на компанията.
Всъщност, едно проучване установява, че „социалната отговорност е свързана с повече задържане на служителите, по-бързо и ефективно достигане на посланието на марката до потребителите и служителите. Социалната отговорност води и до по-ентусиазирани служители. Работещите, които вярват, че техните организации даряват безвъзмездно на общността, са 13 пъти по-склонни да се радват на настоящата си работа и самия процес на работене. "
5) Намери твоето “защо”
Независимо от въпроса, който си избрал да адресираш с бизнеса си, важно е да имаш по-дълбоки причини да стартираш фирмата си.
„Личната връзка, страст за създаване на промяна, е абсолютно задължителна предпоставка за социално ориентирана компания“, казва Коган. "Твоята способност да създаваш променящи света идеи ще бъде толкова успешна, колкото и връзката, която чувстваш с това, което твоята компания иска да постигне."
Може би повече от всяка друга предприемаческа ниша, променящите света стартиращи компании изискват страст и емоционални инвестиции на техните основатели, за да успеят.
С тази нагласа ще можеш да се справиш с предизвикателствата, които идват при всяко ново начало, за да постигнеш значима промяна. Едно от основните предизвикателства - финансирането на стартираща фирма - може да бъде посрещнато с правилният помощник при нужда от допълнителни средства. С кредитна карта AXI можеш да управляваш парите си в реално време и да следиш всяка своя инвестиция.