Как изглежда банкирането за милениалите?
Познаването на това, което е наистина важно за потребителите, е от решаващо значение за придобиването, задържането и кръстосаната продажба в банковия сектор. Но стереотипите на милениалите често заблуждават финансовите пазари, като объркват своите маркетингови стратегии с погрешни предположения. Трябва да се знае обаче, че и милениалите и поколението Х споделят едно общо нещо: очакват повече от банковите услуги, особено в дигиталните канали.
Точно когато финансовите маркетолози започнаха да смятат, че са удовлетворили милениалите, ако се погледне в детайли, се разкрива, че зад обичайните стереотипи се крие повече.
Нека вземем широко разпространеното убеждение, че милениалите искат цифрово, изцяло дигитално бъдеще, което не прави изключение и за банкирането им. Младите хора просто не проявяват интерес към висенето на опашки в банкови клонове и съобразяването с работно време.
Изследвания от Банковия административен институт (БАИ) обаче разкриват малко повече за това какво си представят милениалите в бъдеще.
Когато изследователите на BAI питат три различни поколения - така наречените “Millennials, GenXers и Baby Boomers” - какви са техните приоритети при пазаруване на банкови услуги, повечето от отговорите на милениалите не са изненада. Те искат допълнителни изгоди от обслужващата банка, награди и финансова институция със солидна репутация.
Но най-важният приоритет за милениалите е банкирането им да бъде удобно и да имат на разположение банкови клонове, които да не губят много от времето им. И поколението Х е на същото мнение, според проучването на БАИ.
Повечето хора мислят, че милениалите не ги е грижа за традиционното банкиране, че се интересуват само от дигиталния свят. Това обаче може да се каже, че не съвсем така. Поне не и според американското проучване на БАИ. Според въпросния анализ, трите основни поколения на 21-ви век класират традиционното банкиране високо в приоритетите си, когато става въпрос на какво разчитат при търсене на финансови услуги.
Байрън Маршал, директор по научните изследвания на BAI, смята, че има обяснение за подобни резултати. Маршал казва, че ако дигиталният достъп на дадена институция е лош или почти несъществуващ, това ще бъде сериозен фактор против последващото развитие на компанията. Всъщност, според неговия сътрудник, Марк Ридъл, директор по изследвания и доставка на съдържание в BAI, половината от всички милениали ще преминат към друга банка или кредитна институция, ако чуят, че предлагат дигитално приложение, което е по-актуализирано и модерно от това, което използват техните текущи банки.
Милениалите използват мобилното банкиране почти два пъти повече, отколкото всъщност използват банкови клонове.
Всъщност, според проучването, във всички категории, с изключение на една, милениалите използват услугите на своята основна финансова институция - от физическа до дигитална - повече в рамките на един месец от всяко друго поколение.
"Милениалите използват почти всеки канал повече, отколкото поколението Х или baby boomers", отбелязва експерт от БАИ. Трябва да се вземе предвид и че милениалите са израснали с огромен приток на информация и всевъзможни услуги, които винаги са били лесно достъпни - от банкови приложения до филми на Netflix. А на всичко отгоре, милениалите са поколението, което има апетит към незабавно удовлетворение на потребностите, или така наречената ненаситна нужда от информация. И докато каналите, в които оперират финансовите институции нарастват, то и самите компании се разширяват, а не се свиват. Това е така, защото банките се нуждаят от повече хора, които да управляват адекватно различните канали.
Потенциал на кръстосана продажба спрямо реалност
Констатациите на BAI са част от по-обширен изследователски проект относно начина, по който финансовите институции придобиват и запазват потребителските отношения между поколенията и след това извършват кръстосана продажба на тази база.
Най-общо, първостепенните финансови институции на потребителите имат известна степен предимство, но това не означава, че ще запазят това предимство и в следващите години.
Анкетираните са запитани дали биха дали на техния основен финансов партньор в банкирането, всичките си бъдещи бизнес депозити - 45% са отговорили с „да“.
Що се отнася до инвестициите, само 26% биха дали на първата си финансова институция всички свои бъдещи инвестиционни дейности.
По-старите поколения все още са склонни да разделят финансовите си взаимоотношения на два лагера - банкови продукти срещу брокерски продукти - и съответно отделят своя бизнес и почти винаги с традиционните доставчици.
Банките и кредитните компании са изправени пред още по-голямо предизвикателство в кредитирането. Като цяло, само една четвърт от потребителите - включително милениалите - казват, че винаги ще заемат средства с основната си институция.
Маршал казва, че всички поколения са отворени за заеми от множество “играчи”, а младите умишлено ползват подобни банкови услуги, за да изградят доброто си финансово бъдеще. Кредитна карта AXI ти дава точно такава възможност - да изградиш добрата си кредитна история, използвайки кредитно средство за разплащане и доказвайки, че си лоялен кредитополучател.