Какви мерки вземат компаниите в туризма срещу пандемията?

С появата на COVID-19 пътуванията по света вече изглеждат коренно различно от това, което бяха преди една година. Целият облик на туризма и пътешествията се трансформира, заради глобалната пандемия, породена от коронавируса.

В днешната статия в блога на кредитна карта AXI ще отбележим кои са мерките, които туристическите компании взеха в последните няколко месеца.

Напомняме ти, че непредвидените разходи са нещо, с което можеш да се справиш лесно и бързо. Благодарение на кредитна карта AXI Card пазаруваш онлайн без такса, разполагаш със средства навсякъде и изграждаш кредитната си история, ако използваш разумно кредитния инструмент. Плащането с кредитна карта ти дава възможност да изградиш образа си на надежден платец и кредитополучател пред финансовите институции. Тази тактика ще открие пред теб нови хоризонти за финансиране на идеите ти и ще ти даде шанс да се довериш на помощта на кредиторите за в бъдеще.

Expedia, Travelocity, Orbitz, Hotwire, CheapTickets, eBookers - това са едни от най-популярните компании, свързани с пътувания. Те предлагат самолетни пътувания, коли под наем, ваканционни пакети и бизнес пътувания.

За справянето с пандемията, много компании в индустрията смениха напълно условията си при отмяна на пътуване и понижиха драстично цените, с цел привличане на туристи. Разбира се, не бива да се забравя, че дори и най-неблагоприятните обстоятелства крият възможности за “изплуване” на повърхността и извличане на позитиви. Точно върху това се фокусира бизнесът, борейки се със световната криза в туризма. Използват се смели похвати за привличане на туристи, засилване на онлайн присъствието и модерни инструменти в подкрепа на бизнеса.

Ето някои от мерките, които компаниите взеха в динамичната обстановка:

Полетите

Въздушният транспорт е един от най-засегнатите от пандемията - резервирането на пътувания отбеляза невиждан досега срив в световен мащаб. Броят на международните полети между Япония, САЩ и Австралия е спаднал с над 80%. Внезапните задължителни карантини, налагани от държавите, са още един повод за притеснения за бизнеса на авиокомпаниите. Нискотарифната RyanAir отбелязва, че страхът от втора вълна на вируса е “най-големият страх за компанията в момента”.

Световните авиокомпании обявиха, че ще отнеме време до 2024 г., за да се възстановят от COVID-19 кризата. Прогнозират дългия период, тъй като ще отнеме години пътният трафик да се върне към нормалните си нива. Статистиката сочи, че броят на пътниците през месец юни е намалял с 86,5% спрямо 2019 г.

Британските авиолинии и много други международни авиокомпании са предвидили безплатни анулирания и промени на полети, които са резервирани тази година и са насрочени за 2021 г. Някои авиокомпании предоставят и ваучер за пътуващите, които не искат да отменят полетите си.

Как реагират туристическите компании, по отношение на полетите?

Както вече споменахме, някои полети могат да бъдат отменени без неустойка и пътниците получават “кредит” от авиокомпанията, който може да бъде възстановен за бъдещи пътувания.

Имай предвид, че при пренасочване на пътуване, трябва да се вземат под внимание много фактори, включително непрекъснато променящите се изисквания за влизане в страните.

Хотелите

При голяма част от  онлайн платформи за резервация потребителите имат възможност да анулират безплатно резервацията си. Разбира се, това не важи за всички хотели и места за настаняване. Поради тази причина трябва да се четат внимателно условията за анулиране.

Каква е ситуацията с туризма в България?

Морският туризъм в България не се събуди от зимния си сън. Голяма част от хотелите в черноморските курорти не отвориха врати, а други, които отвориха, не запълниха целия си капацитет. Повечето работещи обекти разчитат главно на българските потребители. Сред кризисните мерки, които повечето хотели взеха са: драстично намаление на цените за ол инклузив и индивидуални пакети, както и включване на повече екстри в стандартната пакетна цена.

Атрактивните цени за летовниците се забелязват не само в големите курорти и хотели, но и в по-непопулярните места за туристи. Това бяха част от методите на българския туристически бранш за привличане на максимален брой български туристи.

Междувременно ЕП държи на допълнителни мерки за възстановяване на туризма. За да оцелее туристическият бранш, може да се предвиди краткосрочно финансиране на засегнатите предприятия и работници в сферата (включително самонаети работници в сферата на транспорта, културата, туризма).