Какво купуваме най-много по време на COVID-19 кризата?
В днешната статия в блога на кредитна карта AXI ще ти разкажем за промяната на потребителското поведение по време на COVID - 19. Разбери какво хората купуват най-често и по най-много по време на световна пандемия.
Медицински маски, дезинфектант за ръце, ръкавици и тоалетна хартия отлетяха от рафтовете в големи и малки магазини, тъй като все повече хора започнаха да се опитват да се предпазят и да се подготвят за дълги престои, изолирани в домовете си. Но това не са единствените артикули, за които потребителите харчат пари в магазини и онлайн.
В допълнение към медицинските консумативи, като лекарства за настинка, термометри и предмети за килера, като консерви и бутилирана вода, хората започнаха да дават много пари, дори и за развлечения. Настолните игри, пъзели и видеоигри станаха популярни предмети.
Според Кит Яроу, потребителски психолог, в момента хората купуват артикули въз основа на три нужди: да защитават, да се забавляват и да се свързват. И има огромна логика.
Консервите, бутилките с вода, замразените храни, оризът и тестените изделия свършиха за броени часове от рафтовете през първите седмици на национална карантина и хранителните магазини трябваше да работят бързо, за да попълнят запасите си.
Яроу казва, че трупането на хранителни продукти има смисъл психологически. Тъй като хората се чувстват застрашени или притеснени, първият им инстинкт е да придобият някакъв контрол над ситуацията.
Яроу казва, че някои хора, които трябва да се грижат за деца, собствените си родители или животни, са подтиквани от чувство за вина да съхраняват повече вещи и хранителни продукти.
"Това е избягване на вина", …. По-добре да получа повече, отколкото ми трябва, защото последиците, ако не го направя, са твърде ужасни, за да си ги представя.“ - това е мнението на специалиста по отношение на потребителското поведение.
Никой не иска да остане без храна или почистващи средства, докато се опитва да се грижи за другите.
В допълнение към хранителните запаси, хората купуват ръкавици, сапун, памперси, филтри за вода и кани, според анализ на данните от Thinknum на продажбите на Amazon от края на януари до втората седмица на март.
„Мисля, че хората са разтревожени и хората смятат, че този свят е опасен в момента“, казва специалистът.
Ето защо те са започнали да складират предмети, които предпазват от вируса, както и стоки, които биха ги предпазили от други хора - в САЩ са нараснали покупките на охранителни камери и пистолети.
„Не е изненадващо, че недискреционните или основни категории като храни, домакински продукти, продукти за лична хигиена и здравеопазване отбелязаха най-голям скок“, написа Дебора Уайнсвиг, главен изпълнителен директор и основател на Coresight Research, в изследователска бележка в петък за въздействието на коронавируса върху потребителите.
„Повече от една трета от всички респонденти съобщават, че купуват повече храна и / или повече домакински продукти“, каза тя за проучването на Coresight на над 1000 души от 17 до 18 март.
След като хората се почувстват физически в безопасност - имат достатъчно храна и защита - има промяна към закупуването на продукти, които са по-насочени към емоционално благополучие.
Време е да се забавляваш и да се свързваш с близките си
Един от най-продаваните продукти в Amazon през последния месец са настолните игри и пъзели, според Thinknum. По-конкретно, Sorry, Jenga, Connect 4 и Clue, които всички се оказват собственост на Hasbro.
Главният изпълнителен директор на Hasbro Брайън Голдър казва пред CNBC, че компанията изпитва силно търсене по време на пандемията на коронавируса.
„Като цяло наблюдаваме голямо търсене на нашите продукти“, казва Голднер в „Squawk Box“. „Всъщност веригите ни за доставка отново са готови и работят в Китай“, добавя той.
Голднър казва, че търсенето на игри на Hasbro, като Monopoly и Operation, и Play-Doh са особено силни. Той казва, че компанията планира и нови продукти в отговор на широко разпространените директиви за престой вкъщи, които се издават в повечето държави.
Специалистите споделят пък, че в допълнение към традиционните развлечения като семейни игри, видео игри, телевизия и филми, хората също се стремят към занаятите и печенето, за да бъдат заети.
Отделно, няма как да пропуснем и спортните принадлежности, защото почти всички са принудени да спазват режимите си у дома с подръчни средства. А за запалените спортисти и фитнес маниаци това е изключително трудно без наличието на специални уреди. Точно затова спортните вериги в началото на пандемията отбелязаха огромно търсене на разнообразни уреди и аксесоари за спорт. От ръкавици, до въжета и постелки и тежки уреди за силови тренировки. Защото хората искат да се подсигурят, че ще са мотивирани да спортуват вкъщи и че ще могат да заменят залите с всекидневната си.
Какво още си пазаруваш ти по време на пандемията, зависи изцяло от теб, но поне знаеш, че може да разчиташ винаги на кредитна карта AXI Card. С нея пазаруваш онлайн без такса, управляваш средствата си лесно и бързо чрез персоналния си акаунт и плащаш безконтактно.