Колко харчим по Коледа?

Замисляш ли се някога колко пари ни костват Коледните празници?

Всички приготовления, декорации и подаръци отнемат значителна част от бюджета ни за последното тримесечие на всяка календарна година.

Българите харчат около 2 млрд. лева по време на коледните празници. Това означава, че българският потребител обича да оставя луксозни и скъпи подаръци под елхата и отделя голяма част от бюджета си, за да направи празника си точно такъв, какъвто си го представя.

Според проучвания, българският потребител освен за коледни подаръци, изразходва не малка част от бюджета си и за благотворителност по Коледа. Повече от половината българи даряват средства за благотворителни инициативи през празничния сезон. Това определено е една добра тенденция. И все пак - интересни са резултатите от проучването Коледен барометър през 2018 г. на “Фератум груп”. Според проведеното проучване, българите се нареждат на четвърто място по планирани харчове покрай коледните празници. Тоест нацията ни ще изразходва по-голяма част от бюджета си за подаръци, отколкото канадците например. Тази статистика нарежда Румъния и България на челни места в класацията, когато става въпрос за най-високи разходи спрямо разполагаемия доход. Освен за декорации, потребителите у нас харчат много пари за подаръци под формата на дрехи, играчки и техника. Трябва да се споменат обаче и забавленията за семейството, по които също отиват значителни финансови средства.

Какво купуваме покрай Коледа? Битовата техника и мобилните устройства представляват един от главните разходи на потребителите, когато става въпрос за подаръци. Много често и именно нуждата от нова битова техника е причината да се теглят кредити от потребителите. Ако смяташ, че ще имаш нужда от допълнителни средства, за да създадеш мечтания празник за семейството си - кредитна карта AXI Card е идеалният помощник. Благодарение на кредитна карта AXI Card можеш да пазаруваш онлайн без такса, като междувременно можеш да следиш онлайн всичките си разходи. С помощта на персоналния ти онлайн профил, ще имаш възможност в реално време да проследяш всяка направена трансакция с картата си. Така ще е по-лесно да следиш за евентуално злонамерени действия на кибер престъпниците в мрежата. Освен трансакциите, в персоналния си онлайн профил ще можеш да видиш и дължимите вноски по картата.

Кредитна карта AXI Card е безконтактна MasterCard, което означава, че за определени трансакции с нея, можеш да плащаш, дори без да си въвеждаш пин кода. Един от най-отличителните плюсове на безконтактната кредитна карта AXI Card е, че за нея можеш да кандидатстваш онлайн и да я получиш директно до адреса си - напълно безплатно. Друго предимство на кредитна карта AXI Card, което ще ти е абсолютно безплатно е известяването с SMS при всяка направена трансакция. Това отново е с цел улесняване на картодържателите. За да кандидатстваш за кредитна карта AXI Card трябва да имаш навършени 21 години и да работиш на трудов договор. Също така трябва да докажеш, че имаш месечен доход поне 600 лв.. Освен тези условия, които те определят като надежден платец, за да имаш шанс да получиш кредитна карта AXI Card, трябва да бъдеш изряден пред ЦКР на БНБ. Тоест да нямаш закъснения към други кредитори в последните години. Разбира се, имай предвид, че с тези изисквания не се изчерпват всички условия за одобрение за кредитна карта AXI Card.

Притежаването на кредитна карта AXI Card със сигурност е начин да подобриш кредитната си история или да създадеш такава. А именно това ще те улесни за в бъдеще при отношенията ти с други различни кредитори. Имай предвид използването на кредитни средства, когато очакваш големи разходи - както най-вероятно ще бъде по време на предстоящите празници.

Ако си мислиш, че българите имат известни затруднения да сдържат финансите си по Коледа, то всъщност ние не сме “най-тежкият случай”. Съвсем не сме единствената нация, която обича да харчи пари за скъпи подаръци на семейство и познати - има страни, в които се харчат значително повече средства за коледни подаръци. Румъния и САЩ са от страните, в които се харчат много повече средства за това празника да бъде такъв, какъвто го илюстрират по филмите. В САЩ статистиките за големи празнични разходи са обосновани с комерсиализацията на самата нация.