Предишна Следваща

10 неща, които не знаеш за Amazon

Аmazon e най-големият търговец в интернет пространството в света. Всъщност Amazon предлага и облачни услуги и се разраства все повече като корпорация.

На 4 септември 2018 г. Amazon.com Inc. (AMZN) стана втората компания, която се присъедини към клуба за пазарна капитализация в размер на 1 трлн. долара, когато цената на акциите й пресече прага от 2050,27 долара. Това идва малко повече от месец, след като Apple (AAPL) достигна 1 трилион долара на 2 август.

Amazon отбелязва първоначалното си публично предлагане на 15 май 1997 г., търгувайки на 18 долара. Всъщност има много интересни факти около тази огромна компания, бележеща успех след успех в глобален мащаб.

Въпреки че повечето хора знаят какво прави корпорацията и каква е главната й дейност, ние ти представяме някои от малко познатите факти за Amazon, които са абсолютно удивителни:

1. В ранните етапи на "Amazon" Джеф Безос, съпругата му Макензи Безос и първият служител на Amazon, Шел Капхан провеждали срещите си в местния “Барнс и Нобъл”. Преди главният изпълнителен директор и основателят Джеф Безос да основе гиганта за електронна търговия Amazon, той имал други имена, с които искал да стартира компанията. Като например "Cadabra" (както в "Abracadabra") и "Relentless". Но адвокатът му го убедил, че "Кадабра" изобщо не звучи магически. Въпреки че “Relentless” не се превърнало в името на най-известния онлайн магазин, Джеф Безос го харесал достатъчно, за да купи едноименния домейн и сега уебсайта; relentless.com пренасочва към началната страница на Amazon.com.

2.  В ранните стадии на Amazon като публично дружество, то стартира търг, за да се конкурира със своите конкуренти в областта на електронната търговия. В деня, в който Amazon стартира търга през 1999 г., акциите й нарасват с почти 8%.

3. Преди Google да направи своя "Street View" на своята карта-приложение, през 2004 г. Amazon пуска търсачката A9.com, която стартира проект, наречен Block View. Block View е като “Yellow pages”, които позволяват на потребителите му да виждат улиците на адресите и упътванията до техните дестинации.

4. AmazonSmile позволява на потребителите да поддържат благотворителни организации по свой избор, когато пазаруват на smile.amazon.com. Фондацията AmazonSmile дарява 0.5% от покупната цена на продуктите, закупени по програмата.

5. Amazon Flow  е приложение за добавена реалност, което може да идентифицира милиони продукти от кутии за кърпички до корици на книги. С Amazon Flow потребителите не трябва да запомнят списъците си за пазаруване, тъй като приложението им позволява да правят снимки на телефона си. Когато се интегрират с приложението на Amazon, потребителите могат да намерят продукти на Amazon и да ги закупят без да е необходимо да въвеждат или сканират баркода.

6. Amazon Go е високотехнологичен супермаркет, който позволява на купувачите да купуват хранителни стоки, без да се налага да чакат на опашка за касиер. Amazon Go магазините са оборудвани със стотици камери, които използват подобен тип технология, която използват автомобилите със собствен ход. Тази технология поддържа виртуална количка за пазаруване, която позволява на клиентите просто да излязат, когато са готови с пазаруването. Сметката за напазаруваните продукти автоматично се изпраща на клиентския акаунт в Amazon.

7. Първата книга, която някога е продавана в Amazon, е "Fluid Concepts and Creative Analogies" от Дъглас Хофстатер.

8. Amazon разработва футуристична система за доставка, Prime Air, която ще позволи на Amazon да достави пакети на клиентите в рамките на 30 минути с помощта на малки дронове.

9. Когато Amazon за първи път стартира своята дейност, основателите са “звъняли” с камбанка всеки път, когато клиент направи покупка.

10. Персоналът на Amazon наброява над 563 000 души по света, повече от Google, Facebook и Alibaba.

Е вече знаеш, че онлайн платформата е перфектно място за пазаруване с огромен избор, но и изключително успешен бранд, който залага на иновации и модерни услуги. И като всяка компания, която се стреми клиентите й да бъдат удовлетворени, Аксес Файнанс също предлага на потребителите модерен и удобен продукт, който да задоволи, дори най-претенциозните. Axi Card е небанкова кредитна карта Mastercard - тя е средството, с което ще изградиш добрата си кредитна история, при това - докато пазаруваш. Кредитна карта AXI Card има достъпни и прозрачни условия и може да се превърне в неразделно средство за разплащане, когато пътуваш, когато пазаруваш онлайн или когато правиш резервации. Най-хубавото е, че за да се сдобиеш с тази кредитна карта, може да кандидатстваш онлайн или по телефон, като изискванията са да имаш навършени 21 години, да работиш на трудов договор, да имаш минимален доход от 600 лв. и да нямаш закъснения в Централния кредитен регистър.