Откъде можеш да почерпиш вдъхновение за страхотни бизнес идеи?

Всеки си е задавал въпроса - как така някой е толкова успешен? Трудно ли се постига успехът и дали наистина вдъхновението е толкова важна стъпка?

Повечето предприемачи не започват кариерата си, като се “влюбват” в проблема - те започват да се “влюбват” в решението.

Това означава, че не е толкова често срещана ситуацията, в  която някой да седне и да започне да мисли: "Какъв бизнес трябва да започна?". По-скоро повечето предприемачи признават съществуващ проблем и изграждат бизнеса си около въпросното решение. Така те са истински ентусиазирани да сбъднат желанието си и да решат дадения проблем. Страстта им в повечето случаи се оказва тайната съставка, която води до благоприятни обстоятелства и добри резултати.

Дали това ще е проблем, който предприемачите лично са преживели, или нещо, което техните приятели или семейство се опитват да преборят - важното е да се роди онзи стремеж да се помогне на някой. Така често малките неща са искрата, която разпалва огъня.

В този материал сме побрали някои цитати от успешни предприемачи, включени в “Съвета на младите предприемачи” в САЩ. Те споделят моментите, които са им служили като катализатор, който вдъхновява техния бизнес. Ако се надяваш да станеш собственик на малък бизнес, но не си сигурен откъде да започнеш, дръж очите си отворени за подобни моменти в собствения си живот. Разбира се, освен вдъхновение е добре да имаш и добри съветници, за да реализираш бизнес плана си. А сред финансовите инструменти, които ще ти послужат добре за финансовото ти бъдеще, определено се нарежда кредитна карта AXI Card. Тя е небанкова кредитна пластика и можеш да я получиш директно до адреса ти, като междувременно кандидатстваш онлайн за нея. С кредитна карта AXI Card можеш да се разплащаш безконтактно и да допринесеш за добрата си кредитна история - като ползваш алтернативен кредитен инструмент.

А откъде можеш да намериш вдъхновение за бизнес идеите си, виж примерите на някои от успешните предприемачи, които въпреки трудностите са постигнали мечтите си:

1. “Смееха се на моята идея”

За Сунийра Мадхани, вдъхновението да започне Fattmerchant, компания за обработка на плащания за абонаментно членство, идва, когато тя представя идеята пред бившите си работодатели - и те открито й се присмиват.

„От години работех в индустрията на търговските услуги в една голяма банка“, казва Мадхани. „Видях, че има по-добър начин за правене на бизнес. И представих идеята си на шефовете си. Те се присмяха на нея." - казва Мадхани. На нея й е било ясно, че ако иска да преследва идеята си, няма да получи никаква подкрепа в сегашната си компания, тъй като нарушава статуквото на индустрията. „Знаех, че индустрията се нуждае от нещо ново, от доставчик, който е там за собственика на бизнеса, а реакцията им просто потвърди, че трябва да го направя сама”, казва тя.

2. “Страдах от акне”

Дейзи Джинг от Баниш е имала кожен проблем и не е можела дълго време да намери ефективно решение. „Имах лошо акне и направих всичко, за да го изчистя“, казва Дзин. Това е често срещан проблем при младите хора, но в случая се е явил като първопричината за стартиране на бизнес. Бизнес, който да допринася за ефикасното решаване на този, така наболял кожен проблем, с който много млади хора се борят.

Въпреки това, Дзин не пуска свой собствен продукт веднага, вместо това тя става веща по темата: "Опитах стотици различни продукти за красота, след това ги анализирах и споделих мнение", казва тя. ”След това имах над 50 милиона гледания в YouTube и станах надежден източник на информация. По това време успях да направя своя собствена линия за грижа за кожата. В крайна сметка моите онлайн последователи видяха добри резултати на кожата ми и ме насърчиха да стартирам собствен бизнес.”

3. “Липсваха данни за най-ангажираните ни фенове”

„Като мениджър на артисти в продължение на 12 години бях разочарован, че не знам от кого се състои аудиторията”, казва Бетси Макхю от Hurdl, Inc., платформа, която събира и анализира данни за аудиторията от събития на живо. "Дори най-големите търговци на билети в света знаят по-малко от 20% от хората на едно събитие."

McHugh забеляза огромна пропусната възможност да разбере по-добре потребителската база на своите клиенти. "Липсваха ни възможности за продажби, защото не можеш да продаваш на хора, които не познаваш и не знаеш какво искат", казва тя. "Вярвах, че привличането на аудиторията в преживяването на събитието на живо е решението - и то е."

4. “Забелязах, че уебсайтовете на адвокатските кантори не са добре проектирани”

Питър Бойд - адвокат, стартира PaperStreet Web Design, който започва като “спасителна операция” на ужасните уебсайтове, използвани от юридическите фирми. "Започнах PaperStreet преди повече от 15 години, защото повечето уебсайтове на адвокатските фирми бяха ужасни", казва той. "Всъщност, много сайтове на адвокатски кантори все още са ужасни, но те се подобряват колективно."

Той решава сам да разреши проблема: „Започнах със създаването на уебсайтове за адвокатски кантори, като същевременно все още практикувах право”, казва Бойд. "В определен момент просто обичах да правя уебсайтове повече, отколкото да давам правни съвети, и реших да се заема на пълно работно време."

5. “Търсех свобода”

Когато Брайс Уелкър имал идеята за „Crush Empire“, той го видял не само като начин да има по-голям контрол над живота си, като се превърне в свой собствен шеф, но и като начин да овладее онези в неговата индустрия. „Измислих бизнес идеята си, докато бях на бюрото си в една счетоводна фирма“, казва Уелкер. "Исках свободата да управлявам собствения си бизнес и като стартирам уебсайта си, бих могъл да дам на бъдещите изпитващи тестове за КПД повече свобода в живота си."

Той не само успява да започне собствен бизнес и да работи за себе си, но и бизнесът му има потенциала да промени живота на другите в неговата област и да подобри индустрията като цяло.