3 VR стартъп компании, които са на път да променят електронната търговия

Технологията, която ще интегрира виртуалната реалност в електронната търговия е вече тук и ни предстои да видим как преприемачите ще я инкорпорират в бизнеса си.

Всеки знае, че виртуалната реалност е неизменна част от нашето бъдеще и бавно, но сигурно прави стъпките си към маркетинга и търговията. Разбира се, ясно е, че имаме да извървим дълъг път, преди да усвоим в максимална степен виртуалната реалност, но това не означава, че не можем да правим планове за близкото бъдеще.

И докато Samsung Gear VR и Oculus Rift излязоха на пазара със спиращи дъха технологии и промениха изцяло гейминг света, то тепърва започваме да виждаме навлизането на виртуалната реалност в електронната търговия. Всъщност тенденцията е едва в началото си, но фактите са повече от обнадеждаващи. През последните 12 месеца крупните инвеститори са вложили повече от 1,7 млрд. долара в технологии за създаване на виртуална реалност.

Виртуалната реалност предоставя на потребителите изживяване, което е наистина близко до реалния живот. Като се има предвид, че повечето стоки все още се купуват от физически магазини, а не онлайн, то според статистиките, потребителите търсят познатото автентично изживяване от магазини, дори и докато седят в дневната си, пазарувайки онлайн. Като се отбележи и факта, че онлайн покупките са нашето бъдеще, то не е учудващо, че предприемачите насочват инвестициите си към развиването именно на този бранш. А какво по-автентично изживяване от виртуалната реалност, особено когато е съчетана с любимия на клиентите шопинг?

Кои са в момента главните играчи, които чертаят бъдещето на виртуалната реалност в търговията? Това са стартъп компании, чиито имена, може би ще чуваме често през следващите години.

Разбери кои са 3-те VR стартъпа, които заслужават повече внимание през идната година:

  • Improbable

В интервю за Arkenea, „кръстницата на виртуалната реалност“ Нони Де Ла Пена, обяснява тънкостите на виртуалната реалност: „Тъй като виртуалната реалност предоставя на аудиторията усещането, „че са там“, то тя създава висцерална връзка със събитията, които се разгръщат пред зрителя.“ Или с други думи, това, което се опитва да опише Де Ла Пена е обвързването, което брандовете искат техните клиенти да почувстват, когато купуват съответните продукти.

За да се създаде обаче тази трайна търсена обвързваност, технологията е нужно да създаде „потапяща“, „поглъщаща“ реалност.

Improbable е компания, стартирала дейност във Великобритания. Стартъпът вече е привлякъл 502 млн. долара финансиране, по данни на TechCrunch. Improbable е стартъп, който позволява на трети страни да изграждат масивни виртуални светове, чрез технология, базирана на облак. Въпросните мащабни симулации досега са били ползвани само за игри, но имат пълния потенциал да се послужат ефикасно и в електронната търговия.

В прессъобщение, главният изпълнителен директор на младата компания, твърди, че следващата решаваща фаза в софтуера, който ни заобикаля отвсякъде, ще бъде появата на мащабните виртуални светове, които ще променят начина, по който гледаме на света около нас.

  • Leap Motion

Това е стартъп, чиято иновативна концепция планира премахване на бутоните, кликванията с мишката и въобще всякакви команди, под формата на писане. Всъщност компанията Leap Motion ще се фокусира върху проследяването на движението на ръцете, с помощта на специална технология, което ще изключи нуждата от писане с клавиатура. Наскоро стартъпът е получил 50 млн. долара финансиране, което обнадеждава потребителите, че има реална възможност компанията да промени начина, по който взаимодействаме с компютрите и технологиите.

Технологията на Leap Motion позволява на VR очилата да се регистрират и да опознаят движенията на ръцете. По този начин ще можем да взаимодействаме с виртуалния свят, използвайки само ръцете си. Тоест ще можеш да закупуваш стоки онлайн само с едно махване на ръката си по виртуалния екран, който виждаш с очилата.

  • Avametric

Според проучване, 35% от потребителите биха пазарували по-често онлайн, ако могат да изпробват продуктите си и така да са сигурни, че това е правилният избор. Точно върху това предизвикателство се съсредоточава компанията Avametric. Базираният в Сан Франциско стартъп въвежда технология, която ще позволява на компаниите да създават виртуални съблекални, когато става въпрос за облекла. По този начин клиентите ще са способни „да се облекат“ в платформата. Целта е потребителят да може да види как му стои дадена дреха, без да е нужно да напуска дома си.

А кога всичко това ще стане реалност и ще можем да пазаруваме любимите си стоки, с помощта на изкуствената реалност? Отговорът е съвсем скоро, защото онлайн търговията вече успешно се наглася към потребностите на потребителите. Това изисква и средствата за разплащане да паснат на изискванията на клиента и да му осигурят безпрепятствено пазаруване в интернет. Затова е разработена и кредитна карта AXI, която е създадена специално за теб, за да пазаруваш без допълнителни такси онлайн. Можеш да кандидатстваш за нея още сега – директно през смартфона или компютъра си и да я получиш напълно безплатно, за да имаш свободата да пазаруваш неограничено навсякъде.