Какво да очакваме от технологиите през 2021 г.?
Всеки очаква с нетърпение изненадите, които 2021 г. ще поднесе - и то във всяка една сфера на живота ни. Въпреки динамичната глобална ситуация, тенденциите в технологиите са една от темите, които вълнуват младите хора, а и не само.
Развиващите се технологии водят до начина, по който фирмите в момента напредват пред конкурентите си и интегрират иновации за потребителите и за вътрешните си процеси.
В тази статия са поместени някои от тенденциите, които ще оформят начина на работа и на живот през тази година.
Тези, които следят тенденциите в индустриалния анализ в продължение на повече от десетилетие, знаят колко е важно случващото се в абсолютно всички сфери на технологиите.
2021 г. отбелязва началото на десетилетие, което ще изисква IT лидерите да реагират едновременно на дигиталното ускорение, но и да управляват активно несигурността. Пандемията Covid-19 през 2020 г. ни помогна да се запознаем много именно с несигурността. Освен това ни показа важността на технологиите. Такъв е случаят с изкуствения интелект и машинното обучение.
Според компанията за пазарни проучвания Forrester Research, бързо променящите се потребителски тенденции, сложни проблеми със сигурността, етичното използване на изкуствения интелект (AI) и нарастващото въздействие на изменението на климата ще накарат бизнеса да включи системния риск в дългосрочното си планиране.
Докладът на Forrester Top Trends and Emerging Technologies, Q3 2020 подчертава важни тенденции за предстоящата година и организира нововъзникващите технологии в няколко ключови области, които ще играят главна роля за тази промяна:
Изкуствен интелект
Автоматизация на бизнеса и роботика
Управление на риска в предприятието
Човешки опит и производителност
Нови компютърни архитектури
Комуникации от следващо поколение
Zero Trust сигурност
Основните тенденции включват:
Нарастващо търсене на етичен изкуствен интелект
В миналото фирмите, възприели машинното обучение и други технологии за изкуствен интелект (AI), не обръщаха особено внимание на етичното им въздействие. Днес обаче потребителите и служителите очакват компаниите да възприемат AI по отговорен начин.
През следващите няколко години фирмите умишлено ще изберат да правят бизнес с партньори, които се ангажират с етиката на данните и ще възприемат практики за обработка на данни, които отразяват собствените им ценности, както и ценностите на техните клиенти.
Преработване на автоматизацията
Covid-19 бързо променя програмите за автоматизация на фирмите към бек-офис процеси и устойчивост на бизнеса. Интелигентната автоматизация ще представлява вливането на роботизирана и цифрова автоматизация на процесите с прагматични AI и инструменти с нисък код.
Тези технологии ще помогнат на предприятията да станат по-ефективни и устойчиви, като същевременно разширят своята дейност.
Преминаване към хипер локални бизнес операции
През следващото десетилетие големите предприятия ще подобрят способността си да работят хипер локално, като регионалните средни предприятия ще се разрастват и разширяват към нови географски райони.
Организациите ще трябва да проектират процеси, които могат стратегически да разпределят ангажираността на клиентите и системите за бизнес операции във важни географски региони, като същевременно запазят предимствата на централизираното управление на технологиите.
Насърчаване на иновациите навсякъде, използвайки облачни технологии
Нововъзникващите облачни технологии, родени от отворен код и инкубирани в cloud, стимулират бързи иновации.
От 2021 г. и през следващите пет години сродните на cloud технологии, ще предвещават нова ера на разпределен корпоративен софтуер - от доставчици на облак, крайни доставчици и доставчици на софтуер.
Oблачните стратегии
Интересът към крайните изчисления е бил исторически свързан с Интернет на нещата (IoT).
През следващите три до пет години фирмите ще променят своята облачна стратегия, за да включат повече модерни услуги от повече доставчици, предизвиквайки господството на пазара на публични доставчици на облак.
Според Брайън Хопкинс, вицепрезидент и главен анализатор във Forrester, рецептата за успешна технологична иновация се променя. „Стратегиите, които са работили през 2010 г., няма да работят през 2020-та. Фирмите, които правят големи залози на нови бизнес модели, нови начини на работа и нови таланти, ще бъдат по-адаптивни и устойчиви на разрушителните сили, които ще характеризират 2021 г.
Работата от разстояние
Друга прогноза за 2021 г., е разширяването на дистанционната работа, автоматизацията и HR технологиите. „Опитът на служителите през 2021 г. ще бъде дефиниран от дългосрочна работа от разстояние и управление на кризи. Успехът ще зависи до голяма степен от силата на стратегията за опит на служителите в организацията, както и от технологичните инвестиции. "
Дистанционната работа за постоянно ще се увеличи с до 300 процента спрямо нивата си преди пандемията.
Според Джонсън през 2021 г. „компаниите ще трябва да подкрепят своите инициативи, за да ангажират служителите си, докато навлизат във втората година на пандемията.“
Според Дейвид Джонсън, в бъдеще повечето компании ще използват онова, което Forrester нарича "хибриден" модел на работа - навсякъде плюс офис модел, при който повече хора ще работят извън офиса през повечето време.
Как да разполагаш с финансова средства по всяко време през 2021 г. и да плащаш с алтернативен платежен инструмент? Виж повече за предимствата кредитна карта AXI Card.