Прогнозите за 2021 г. и защо бъдещето ни е дигитално?

Какви са прогнозите за идната година? Едва ли има някой, който да не тръпне в очакване какви са новите предизвикателства, пред които ще сме изправени и как светът ще се справи с пандемията от COVID-19.

„COVID написа бизнес казуса - нашето бъдеще е дигитално.“ Така казва CIO на голям производител преди няколко месеца. 2020 г. беше година, която неговата и всяка друга компания никога няма да забравят.

Пандемията промени почти всички аспекти в икономиката Компаниите, които бяха положили основите на гъвкавостта и стратегическите партньорства, сега трябва да са  готови да отговорят с дигитални решения. Онези компании, които не са подготвени да предоставят услугите и продуктите си дигитално, е трудно да оцелеят в настоящата ситуация.

Миналата година 85% от фирмите смятат, че дигитализацията е нещо, което е добре да го усвоиш, но сякаш не задължително. През 2020 г. всяка компания научи, че дигиталното е от решаващо значение за успеха на клиентите и бизнеса.

През 2021 г. се прогнозира, че компаниите ще ускорят своята дигитална трансформация с фокус върху клиентите и продуктите, практиките, платформите, партньорите и местата, където да ги продават и обслужват. Ето как се очаква да се случи и това:

Продукти. Цифровите продукти и услуги са начинът, по който ще преоткриеш твоите бизнес модели и взаимоотношения с клиенти. До края на 2021 г. се очаква 30% от компаниите от Global 2000 да имат значително портфолио от цифрови продукти и 20% да изградят дигитални подразделения, посветени на пускането на продукти, за да ускорят трансформацията им до пълно участие в екосистемата.

Практики. През 2021 г. всяко ново дигитално подразделение ще възприеме иновациите чрез екосистемите и очакваме още 50% от предприятията да превърнат ориентираната към cloud трансформация като приоритет, премествайки критичните за бизнеса операционни приложения и всички приложения за know how в облака. Практиките ще се влеят във всеки аспект от планирането и изпълнението, обхващайки бизнес, операции и технологични екипи.

Платформи. През 2020 г. корпоративното планиране на ресурси се превърна в платформи за дигитални операции (DOP), преосмислени като гъвкав, базиран на AI гръбнак на цифровото ядро. През 2021 г. доставчиците ще приспособят DOP с по-специфична за отрасъла функционалност. Предприятията също така ще разширят използването на системи за управление на информацията, за продуктите или платформи на пазара, за да ускорят дигиталната промяна и да повишат оперативните постижения.

Партньори. Пандемията налага екзистенциално решение: Как да вземеш максимума от партньорите и как да положиш минимални усилия за максимални резултати? През 2021 г. тази иновация чрез екосистемите, някога изключителна суперсила на стартиращи компании, ще се превърне в стратегия за всяка дигитална инициатива. През 2021 г. доставчиците на услуги ще се стремят да бъдат твоят партньор за съвместни иновации и да подкрепят обмена на стойност чрез приемане на ценообразуване въз основа на резултатите.

Ниши. През 2021 г. брандовете ще се разширят там, където се поставя бутон „купувам“. За дигиталните лидери това няма да бъде просто решение между Shopify + и персонализирано кодиране - или Facebook Shops и Amazon Business. Ще става дума за експериментиране и обединяване на всички тези канали, подкрепено от инвестиции в персонализация, управление на цифрови активи и дори разширена и виртуална реалност, което ще се ускори, тъй като продавачите се стремят да изпъкнат в дигиталната среда и да бъдат на все по-предни позиции в класацията при търсенето в Google.

И тъй като бъдещето ни ще е дигитално, то означава, че е нужно да се приспособиш към модерните решения не само в бизнеса, но в потребителските си навици. Да бъдеш модерен потребител и да управляваш сам финансите си, да градиш финансовата си независимост и да се информираш за всички най-нови кредитни продукти и услуги на пазара. С кредитна карта AXI Card можеш дори да погасяваш задълженията с онлайн чрез няколко лесни и удобни стъпки - директно чрез твоя онлайн профил. Някои от основните предимства на това гъвкаво платежно средство са липсата на такса при плащане онлайн, дистанционното кандидатстване и одобрение и 18% годишна лихва при плащане на ПОС и онлайн. С кредитна карта AXI Card получаваш и безплатно SMS известяване за всяка една транзакция. Така ще можеш да следиш всички движения по сметката си в реално време.