Дигиталното банкиране и как променя индустрията?
Какво е дигитално банкиране?
Някои ще отговорят – бъдещето. Други са сигурни, че именно дигиталното банкиране е една футуристична концепция, която не е сигурно как ще еволюира във времето. Но потребителите са склонни да вярват, че иновациите са бъдещето, в това число – и на банкирането. Всъщност има потребители, които смятат, че физическите банкови клонове ще изчезнат до няколко десетилетия – което практически е доста кратък срок. Хората са все по-склонни да ползват дигитално банкиране, а веднъж придобият ли този навик, те трудно ще се върнат отново към традиционното банкиране, влачещо със себе си куп бавни процедури и неоправдан разход на време.
Истината е, че финансовите компании вече търсят нови дигитални възможности.
В последния си доклад за банковата индустрия, Next Generation Digital Banking Market Assessment, NelsonHall разкрива, че банките и търговците се насочват към проекти за създаване на консорциуми за бизнес процеси, които дават възможност за нови цифрови трансакции, включително отворено банкиране и плащания в реално време. Тези промени ще преструктурират конкурентната динамика на индустрията, като се „отдалечат“ от традиционното банково гише към по-голяма специализация на отделните фирми.
Дигиталните банкови услуги са нововъзникващ пазар, като нови търговци навлизат в пространството и нови продукти идват на пазара. Банките се насочват към цифровите технологии, защото ниският ръст на приходите им е възпрепятствал способността им да развиват мащабни икономики. Те са принудени да увеличат клиентската си база, за да амортизират разходите си за по-големи приходи.
Анди Ефстатиу, автор на доклада и директор на изследователската практика в банковия сектор на NelsonHall, заявява: "Докато продавачите на дигитални банкови услуги са създали нова функционалност, гледайки напред, очакваме доставчиците на услуги да се фокусират все повече върху създаването на екосистеми от технологични доставчици и потребители. Как продавачите балансират между участието в тези екосистеми и генерирането на патентовани ПР, ще определя техния дългосрочен успех."
Във време, когато лоялността на марката се превръща в нещо от миналото, банките знаят, че трябва непрекъснато да правят нововъведения, за да останат „привлекателни“ за клиентите си.
В световен мащаб финансовите институции разбират значението на въвеждането на цифрови технологии, които да продължават да отговарят и надхвърлят очакванията на своите клиенти. Обаче скоростта, с която банките правят преминаването към дигитално банкиране, не е достатъчно бърза.
Причината за изоставането на приемането на дигитални услуги не се дължи на липса на апетит или визия в рамките на индустрията. По-голямата част от банките понастоящем изпитват трудности при извършването на промени в ИТ процесите си, като същевременно се стремят да осигуряват добро клиентско изживяване. Последното прекъсване на системите на Lloyds TSB изтъкна предизвикателствата, свързани с текущата ИТ инфраструктура и необходимостта бързо да се преодолеят старите и новите системи.
Всъщност, банките по целия свят се борят с необходимостта от пълно цифровизиране на услугите си, но се сблъскват с многобройни проблеми, дължащи се на операции с непълни данни, сложна автоматизация на процесите и нееластични наследени системи.
За съжаление няма такова нещо като просто надграждане, за да бъде завършен преходът към цифровизация. Традиционното мислене за банките като затворен магазин, защитен от стени, трябва да бъде трансформирано в стремеж за улесняване и опростяване на банкирането.
Дигитализирането не е просто добавяне на повече автоматизация към ръчни процеси, закрепване на нови канали за доставка към съществуващи предложения или добавяне на повече дребни процеси към претоварени системи.
Ние сме свидетели на желанието на средно големите банки да изградят напълно дигитално изживяване, тъй като осъзнават, че подходът "да не се прави нищо", "извличане и заместване" или "разширяване и увеличаване" на ИТ модернизацията не е достатъчен, за да се задържи напред конкуренцията и да се осигури най-доброто обслужване на клиентите.
За да могат банките да се възползват от новите модерни технологии, като същевременно възпрепятстват последващи проблеми с клиентското изживяване, те трябва да приемат "отвореното банкиране" – да отворят дигиталната си архитектура за технологичните специалисти.
"Отворено банкиране" предоставя гъвкаво "дигитално ядро" в допълнение към съществуващите системи в средния и задния слой на основните банкови процеси, което позволява на банките да функционират най-ефективно и да предоставят на клиентите услугата, която вече очакват и получават.
Отварянето на приложните програмни интерфейси (API) за доверени трети страни ще предостави на банките необходимата технология за трансформиране на цифровите им операции. В настоящия момент съществуващите системи не могат да доставят тази технология и повечето решения за цифрово банкиране могат да се предоставят само частично.
А какви са възможностите, които AXI Card ти предоставя и как да изградиш кредитната си история с една кредитна карта – виж тук.