Как добавената реалност ще трансформира електронната търговия?

Добавената реалност не е само в игрите за смартфони, тя навлиза с невиждана скорост във всеки един аспект от ежедневието на модерните хора. А дори и да не усещаш това, то се случва с бързи темпове, защото вече се разработват разнообразни приложения, които да „обогатят“ нашата „физическа“ реалност. Факт е, че технологичното бъдеще идва по-бързо, отколкото предполагаш. Можем да пазаруваме с безконтактни кредитни карти, да получаваме достъп до смартфона си чрез пръстов отпечатък и още куп други възможности, за които преди няколко десетилетия, дори не се е предполагало.

Според проучване за добавената и виртуална реалност, на CB Insights, виртуалната реалност получава 52% от сделките с рисков капитал. На добавената реалност се падат 22% от сключените сделки с рискови инвестиции. Иначе казано – различни инвеститори от цял свят залагат именно на разработки и технологии, базирани на виртуална и добавена реалност. Защото, точно това ще грабне потенциалните потребители и ще гарантира възвръщаемост на рисковата инвестиция.

И докато виртуалната реалност е топ тема в Силициевата долина, още откакто Фейсбук купи Окулус, то добавената реалност може би ще се открои пред нея и то скоро. Причината за това е много вероятно да бъде електронната търговия.

Как е възможно да се промени електронната търговия в бъдеще?

 Много са компаниите, които вече пускат на пазара комплекти за добавена реалност за смартфон, които съвсем не са толкова скъпи, както бяха в началото. На практика са достъпни за голяма част от потребителите. Всъщност до 2018 г. се очаква 26% от американците да притежават очила за виртуална реалност. Как стоят нещата обаче с добавената реалност? И отстъпва ли тя място на виртуалната такава?

Pokemon Go определено се оказа една от технологиите, които преобърнаха вижданията ни за бъдещето. Факт е обаче, че разработването на подобни приложения отнема доста време.

Едно друго събитие през последните месеци, също накара потребителите да се замислят за това, какво следва от технологичните гиганти. На 25-ти юли тази година, корпорацията Амазон публикува патент за „Augmented Reality Presentation“. С него компанията даде заявка за любопитни и революционни разработки в сферата на добавената реалност. Гигантът в електронната търговия разбуди интереса на хората и демонстрира как потребителите ще могат да сканират стаята си чрез смартфона и да позиционират различни вещи, за да видят как биха изглеждали в дома им. С други думи – сайтът за електронно пазаруване ще предлага „декориране“ на стаята в реално време с избрани артикули. Така всеки клиент ще може да прецени, дали да закупи въпросната стока. И ако си мислиш, че това тепърва предстои да влезе в употреба, то иновативното приложение е вече факт.

От 1-ви ноември Амазон активира новата технология към приложението си за смартфони с Андроид. Тя позволява на клиентите да визуализират онлайн продукти от сайта, в стаята, в която се намират, при това – използвайки единствено камерата на смартфона си. Добавената реалност предоставя възможност да видиш хиляди артикули, стоящи пред теб – на любимата ти холна масичка или на балкона. Всичко зависи от мястото, на което смяташ да ги поставиш, след като ги закупиш. За да изпробваш новото приложение в Амазон, докато пазаруваш, е нужно първо на натиснеш бутона за камера в мобилната версия на сайта. След това, можеш да избереш опцията AR View, или изглед с добавена реалност, от менюто, което се появява на екрана. Визуализират се и категории, от които можеш да избираш продукти, като например: домашни потреби, баня, електроника, мебели за детска стая.

По този начин, технологията ще измени потребителските навици, позволявайки на купувачите да се възползват от революционните технологии, докато стоят у дома си и пазаруват обикновени вещи.

Освен Амазон, редица компании също интегрираха технология за добавена реалност към сайтовете и мобилните си приложения. Такива корпорации са  Target, Wayfair и IKEA.

Няма как да не споменем и технологичния гигант Apple, който разработва своя ARKit – платформа с отворен код, която позволява на разработчиците да създават продукти с добавена реалност на устройствата на Apple.

Според Global Market Insights, пазарът на продукти, включващи добавена реалност, се очаква да нарастне с 80% до 2024 г., стигайки 165 млрд. долара. Тук възниква и въпросът, дали Амазон ще бъде лидерът в инкорпорирането на добавена реалност е ежедневието? Или може би други компании вече са на път да изместят най-популярния сайт за електронното пазаруване?

Отговорът на тези въпроси ще дойде със следващите години.