Какви са прогнозите за базираните изцяло онлайн банки?

Онлайн банките могат да изместят традиционните банкови доставчици, ако последните не успеят да доставят дигиталните решения, които днешните потребители очакват.

Повечето американци сега са се насочили към онлайн търсенето за финансови услуги, включително заеми и депозити. Те или отиват направо на уебсайта на основната си финансова институция, или пък търсят в Google, за да прегледат предложения от различни институции. Докато всички във финансовата индустрия изглежда интуитивно приемат този факт, повечето банки и кредитни институции изпускат топката, когато става въпрос за подпомагане на онлайн пазаруващите, особено на този критичен етап, когато хората искат да открият сметка или да кандидатстват за кредит онлайн.

Според Марк Ридъл, един от главните директори на BAI, потребителите прекарват час или повече в разучаване и пазаруване за финансови услуги, но не могат да завършат процеса дигитално.

Ридъл казва, че все още има големи недостатъци, когато става въпрос за дигиталното лице на повечето банки и кредитни институции. Сред многото слаби места в дигиталните възможности на банковите доставчици спада фактът, че някои от тях не могат да проследят как потребителите купуват продукти. Тоест институциите срещат трудности в проследяването на потребителската пътека на собствените си уебсайтове.

Ридъл е особено критичен за онлайн процеса на откриване на сметка в сектора на банкирането на дребно. Повечето институции не могат да предразположат потребителите, които искат да отворят сметка по електронен път. Според Ридъл, има още много детайли, които да бъдат усъвършенствани, за да се чувстват потребителите комфортно, оперирайки онлайн с личните си финанси.

Много потребители виждат финансовите институции в това състояние и не очакват нещата да се променят през следващите няколко години. Ридъл отбеляза, че само 35% от анкетираните от “BAI Милениум” смятат, че основната им банкова институция ще може да открива сметки онлайн през следващите няколко години.

Когато лидерите във всяка индустрия се сравняват с Amazon и други гиганти на електронната търговия, Карл Далгрен, управляващ директор на BAI, казва, че финансовите институции често остават извън фокуса.

Финансовите маркетолози признават, че сега е по-трудно да се изградят и запазят отношенията с потребителите във все по-дигитализираната ера, благодарение на Amazon, Netflix, Apple и др. Когато BAI е проверявала финансовите институции през 2017 и 2018 г., проучването е било, дали новите дигитални възможности улесняват управлението на взаимоотношенията с потребителите. Според проучването, през 2018 г., само 25% от респондентите казват, че нещата са по-лесни, срещу 32% през 2017 г. 41% от извадката пък заявяват, че нещата са по-трудни - приблизително същите като през 2017 г. С други думи, явно банковите институции не се справят толкова блестящо в стремежа си да предложат изцяло дигитализирани услуги на клиентите си.

Според проучванията на BAI, отварянето на онлайн сметка се превръща в метод за избор сред потребителите, като шест от десет респондента я предпочитат за депозит и почти половината за кредити. Сред милениалите тази тенденция е още по-преобладаваща и именно те са потребителите, които проявяват все по-голям интерес към базираните изцяло онлайн банки.

Процентът на извадката, която някога е откривала депозитна или кредитна сметка, е много по-нисък. Само трима от всеки пет потребители, които искат да открият сметки онлайн, всъщност го правят. Защо е тази огромна разлика? Реалността е, че много институции не позволяват на някой да отвори първия си акаунт в дигитален вид. Това е така, поради проблеми, свързани с проверка на самоличността и предотвратяване на измами, наред с други причини.

Тук е мястото да се запознаеш с кредитна карта AXI Card, която е алтернативен платежен инструмент, който се издава от небанкова институция. С модерната кредитна карта AXI Card пропускаш традиционните опашки в банкови клонове и дълги процедури по одобрение на кредит. Кредитна карта AXI Card е достъпната кредитна карта и ти предоставя всичко, което предлагат иновативните разплащателни инструменти. Пластиката ти дава бързо, лесно и индивидуално обслужване. Кредитна карта AXI ти дава шанс да изградиш собствената си кредитна история, управлявайки разходите си. Кредитна карта AXI има дистанционно одобрение и безплатна доставка, които също са сред факторите, отличаващи я от традиционните кредитни карти на пазара.