Какво е бъдещето на гласовите асистенти в банкирането?

Бъдещето на банковото дело е свързано със създаване на достатъчно ангажиращо дигиталното съдържание, каквото потребителите отдавна очакват. Базираното на гласови асистенти банкиране ще бъде критична част в развитието на финансовия сектор, тъй като потребителите вече използват гласови асистенти у дома, на работа, в коли и на мобилни устройства. Трябва да се отбележи обаче, че гласовите асистенти имат далеч по-голям потенциал, от този, който си представяхме.

Гласовите команди вече са част от ежедневието ни, благодарение на имена като Ерика, Алекса и Луво. Дали технологията ще бъде приложена и в банкирането, вече не е нужно да се питаме. До каква степен потребителите ще я използват - това е темата за дебат сред експертите.

Досега дискусията се фокусира предимно върху това дали хората имат интерес да проверяват своите кредитни карти и салда по разплащателни сметки, използвайки Amazon Alexa или Google Home.

Взаимодействията с chatbot, чрез гласови команди, все още са нови и със сигурност са полезни, но те са само началото. Иновациите в изкуствения интелект са далеч по-визионерски. Експертите работят всеки ден, за да гарантират, че бъдещето на технологията е повече от блестящо.

Появата на ангажимент за комуникация

Разговорното банкиране ще се превърне в един от иновативните компоненти, които ще бъдат вкоренени в ежедневието ни. Гласовото банкиране не е просто за Alexa или Google; става дума за всичко - от автомобили до часовници, телевизори, хотелски стаи и домове.

Контролираният с гласови команди софтуер, базиран на облачна технология, скоро ще бъде вграден в почти всички нови приспособления, превозни средства и сгради. Особено като се има предвид скорошното внедряване на Alexa в повече от дузина нови продукти на Amazon. По-рано тази година най-големият американски строител на жилища Lennar обяви също, че всичките му нови домове ще включват „вградени Wi-Fi, интелигентни брави, врати, термостати и светлини - всичко това се контролира от Аlexa, гласовият дигитален помощник на Amazon.“

Именно Amazon, Google и Apple в глобален машаб полагат основите на нашата ежедневна реалност, за да бъде оформена от постоянни гласови взаимодействия с модерни нови технологии.

Персонализиран дигитален “портиер”

Днес данните за нашата идентичност, предпочитания и поведение често се ограничават до избраното от нас дигитално устройство. Не можем да изберем име за нашето персонално устройство, защото неговата фраза за активиране не може да се променя отвъд няколко опции.

Много по-убедително бъдеще е това, в което ще можем да назовем и да взаимодействаме с персонализирани интелигентни гласови асистенти под избраното от нас име - независимо дали това е „Jeeves“ или „Sally“ - независимо от това къде се намираме. Разговорният гласов ангажимент на утрешния ден ще бъде базиран на софтуер, а не зависим от устройството.

След десетилетие всичко в нашия свят ще бъде свързано с виртуални помощници. Банкирането и плащанията, естествено, ще трябва да играят съществена роля в това модерно бъдеще.

Двупосочните гласови взаимодействия са стъпка към мултимодални взаимодействия. Скоро гласовото банкиране няма да бъде ограничено до искане за нещо и устен отговор от едно устройство.

Представи си да насочиш личния си виртуален помощник да направи нещо за теб, например да създаде доклад, който ще ти бъде изпратен по имейл в рамките на секунди. А твоят собствен помощник в киберпространството да бъде в състояние да предприеме действия на база на предишното ти поведение и на информация за това къде се намираш физически. Много експерти правят аналогия с гласовите асистенти, изобразени в StarTrek - там компютърът представя информация чрез глас, като базира отговора си на множество фактори - местоположение, тип съдържание и исторически предпочитания.

Сигурност отвъд разпознаването на глас

Удостоверяването няма да бъде ограничено от необходимостта потребителят да говори, което пък от своя страна ще подобри потребителския опит. Потребителското поведение, местоположението, устройствата и другите биометрични данни ще бъдат разгледани от интелигентната платформа, базирана на изкуствен интелект.

Представи си носенето на часовник, който позволява на твоя виртуален личен асистент да разпознае твоя уникален биометричен пулс.

Навярно цялата тази информация ти се струва безкрайно любопитна, особено когато става въпрос за иновационни финансови решения в банкирането. И докато гласовите асистенти навлизат банковия сектор, ние ти предлагаме да пробваш друго модерно финансово средство, което ще улесни управлението на личните ти финанси. Кредитна карта AXI е алтернативно средство за разплащане, за което можеш да кандидатстваш онлайн, без да преминаваш през всички сложни банкови операции и процедури. Виж как можеш да изградиш добрата си кредитна история, благодарение на кредитна карта AXI.