3 фундаментални идеи как да успееш като предприемач
Определено всички ще се съгласим, че се нуждаем от повече предприемачество за икономически растеж и по-висок стандарт на живот.
Икономическият растеж идва от успешното предприемачество, когато то е продуктивно. Не всички предприемачи обаче, които печелят печалби, допринасят за икономическия растеж, някои имат непродуктивни бизнес начинания, а други дори имат компании, които нанасят разрушителни ефекти върху икономиката.
За съжаление, много предприемачи не успяват да разберат какво е наистина да допринасят за икономиката. И точно затова не винаги се оказват продуктивни. Разбира се, не трябва да бъдеш продуктивен, за да печелиш пари. И всъщност, докато получаваш огромни суми от търговия на дадена популярна стока, можеш да се наречеш успешен предприемач, без да допринасяш много за икономиката или обществото.
Много предприемачи не са се захванали с бизнеса си просто заради парите. Напротив, те не участват в предприемачеството. просто защото не искат да работят за някой друг. Вместо това, те искат да променят света (макар че това не изисква непременно да се правят пари).
Разбира се, със сигурност можеш да правиш добро и да допринасяш за обществото, докато правиш бизнес и печелиш пари. Но акцентът върху такива проекти често е преувеличен. По-скоро продуктивното предприемачество означава да се направи положителна разлика в света, без да се изисква от предприемачите да жертват бъдещето на своите семейства.
Простата и вдъхновяваща истина е, че няма противоречие между печелене на пари и правенето на промяна. Всъщност можеш да правиш добро от това да просперираш в предприемачеството. Но за да направиш това, трябва да вземеш под внимание следните прости, но често пренебрегвани идеи за това, какво наистина е "продуктивно" в бизнеса:
1. Не става въпрос само за теб.
Стартирането на бизнеса ти е личен избор и може да бъде обвързано с избор на вида живот, който искаш да водиш, но въздействието и успехът на бизнеса не са само "лични". Всъщност не става дума само за теб, за продукта или услугата, които предоставяш, нито за възможностите, които разпознаваш. Става въпрос за стойността, която създаваш. А стойността на това, което предлагаш, се определя от тези, на които го предлагаш.
Казано по-просто, ти зависиш от това как клиентите те виждат и как възприемат продукта ти или услугата. Дали този продукт всъщност им носи толкова допълнителна стойност, колкото ти предполагаш? Помисли как можеш да предложиш нещо повече, нещо, което действително да удовлетвори претенциите на таргет аудиторията ти. Колкото се може повече стойност на твоя клиент - това е една от базисните идеи в предприемачеството. Как най-добре да служиш на другите? Отговориш ли си на този въпрос, ще разбереш как най-добре да служиш и на себе си.
2. Не става дума само за това, което хората казват, че искат.
Хенри Форд всъщност никога не е казал прочутата фраза: "Ако бях питал хората какво искат, щяха да кажат по-бързи коне." Но истината е, че тази фраза реално показва каква е нагласата на потребителите и от какво наистина се нуждаят те в момента, за да бъдат по-щастливи. Хората знаят какво искат, но не знаят непременно как да задоволят "желанията", които имат.
Твоята работа като предприемач е да определиш какви са тези неудовлетворени желания и да помогнеш на хората да ги задоволят. Накратко, това е дефиницията на "стойност". Можеш да направиш това или като предложиш нещо ново или да предложиш нещо старо по нов начин. Алтернативно, можеш да разкажеш различна история, която вълнува клиентите ти и ги кара да осъзнаят стойността, която могат да постигнат.
3. Не става въпрос само за твоята конкуренция.
Често си мислим за бизнес възможности и конкуренция от гледна точка на пазарни ниши и позициониране на относителни конкуренти: това, което често се нарича конкурентно предимство на някого. Разбира се, важно е да се поддържа конкурентно предимство в една вече зряла индустрия, или да се избегне нисък марж. Но тези фактори не трябва да бъдат основната цел за предприемачите.
За успешните предприемачи копирането на конкурентите следва да бъде второстепенна грижа. Това, което трябва да стане на първо място, е осигуряването на специфичен клиентски сегмент, независимо дали той вече е обслужван от други. Важното е да осигуриш повече стойност на потребителите, от твоите преки конкуренти. Ако в очите на клиентите твоят бизнес предлага по-голяма стойност (отколкото бизнеса на твоите конкуренти), това, което правят конкурентите, е от по-малко значение.
Успешното и продуктивно предприемачество е просто.
За да бъдеш успешен предприемач и да направиш положителна промяна в света, всичко, което трябва да направиш, се състои в две неща:
Първо - давай на клиентите стойност, спрямо техните изисквания. Второ - направи го по икономичен начин.
За съжаление, това звучи просто на теория, но на практика е трудно. Истината е, че много пъти причината, поради която е трудно да се свържат двата края, е, че предприемачите мислят за бизнеса си неправилно. Когато обмислят да започнат бизнес, предприемачите често започват с това, което искат да направят, след това обмислят какво казват клиентите и какво правят конкурентите на това пазарно пространство. Това е всъщност е като “поставяне на каруцата пред коня” - като се вземат предвид първо разходите и след това стойността.
Предприемачът не може и не трябва никога да разчита на това да дава ниска цена, но за сметка на качеството. Важното е да постигнеш желаното качество и след това да изчислиш производствените разходи и да знаеш какво предлагаш на потребителя срещу тази цена.
Виж как кредитна карта AXI Card ще ти помогне по пътя към успешното предприемачество.