Бизнесът и зелените иновации

Един бърз поглед към света на бизнеса днес, независимо дали физическите магазини или онлайн магазините, и бързо ще видиш нарастване в количеството енергия, която се излива в устойчиви бизнес инициативи.

Днес бизнесът е под натиск да се изправи пред все по-големия брой социални проблеми. Стремежът към устойчиви технологии и продукти за опазване на околната среда не е нов, но то той никога не е бил по-значителен, отколкото е днес. Много компании идват с иновативни решения, за да помогнат за изграждането на зелено бъдеще. Те поемат този път, за да получат подкрепа от клиентите, както и да намалят вредите за околната среда.

Глобалният индекс на зелената икономика стартира през 2010 г. Той измерва представянето на зелената икономика на 130 страни и разглежда как експертите правят своите оценки. Сега GGEI е индексът, който най-широко се използва от гражданските общества, политиците, международните организации и частния сектор за сравняване на резултатите.

Девет от десетте най-зелени страни в света се намират в Европа, като иновациите включват най-вече енергоспестяваща и екологична логистика.

Слънчева енергия за австралийци с увреждания

Докато Европа поема водеща роля в намаляването на зависимостта от изкопаеми горива, Австралия е сред най-големите новатори в света по отношение на предприятията за възобновяема енергия. Естествените слънчеви инициативи осигуряват достъпни жилища на слънчева енергия за австралийци с увреждания. Инициативата ще включи акумулатори и генератори  на слънчева енергия в специализирани домове за хора с увреждания. Интегрирането на батерии за слънчева енергия ще бъде вградено в нови имоти, за да се намалят разходите за електричество. Така австралийските граждани с увреждания ще имат по-ниски разходи за домакинство.

Плаващи слънчеви инсталации

В Япония технологичният център Кумамото се стреми да приеме 100% електроенергия от възобновяеми източници за всичките си обекти до 2040 г. Япония има най-големите плаващи соларни централи в света и капацитета на половината от всички съществуващи плаващи соларни централи. Други страни, изграждащи плаваща слънчева енергия, са Южна Корея, Китай, Сингапур и Тайланд.

Електронен транспорт

Съществуват международни усилия за намаляване на емисиите на парникови газове. Европа е лидер през 2015 г., като са регистрирани повече от 425 000 електрически пътнически превозни средства.

Други инициативи:

-Калифорния представи Акта за чисти автомобили от 2040 г. - инициатива за забрана на продажбата на автомобили с газ и дизелово гориво от 2040 година.

-Целта на Холандия е да забрани конвенционалните автомобили до 2050 година.

-Холандските инициативи за устойчиво управление на транспорта се реализират чрез публични и частни партньорства. Милиони стоки и хора се движат ежедневно чрез системи, предназначени да имат по-малко отрицателно въздействие върху околната среда.

Интелигентна строителна инициатива

Edge е централата на Deloitte в Амстердам, която Bloomberg нарича "най-умната сграда в света". Използвайки съвременни технологии и иновативни практики, Edge разполага с 28 000 сензори за наблюдение на всичко, включително светлина, температура, влага и движение. Сградата използва LED панели и произвежда повече енергия, отколкото консумира. Така спестява енергия в незаетите пространства и дори позволява на служителите да използват смартфоните си, за да правят кафе.

Екологично съзнание като маркетингова тактика

През последните няколко десетилетия потребителите са все по-загрижени за околната среда и влиянието ни върху нея.

Устойчивостта се превърна в приоритет. Хранителните отпадъци, пластмасата в океаните, глобалното затопляне и замърсяването на въздуха са някои от значимите проблеми на екологично съобразеното население.

Компаниите, които искат да привлекат интересуващи се от социална отговорност потребители, развиват своите маркетингови стратегии около това, което е известно като зелен маркетинг и търсят иновативни начини за производство на зелени продукти.

Какво представлява екологичният маркетинг?

Всеизвестно е, че потребителите се ориентират към марки, които включват зелен маркетинг с термини като „устойчиви“, „екологични“, „органични“ и „рециклируеми“. Само защото компаниите казват, че са екологични, обаче, не означава непременно, че са. Даваме няколко указания, които могат да ти помогнат да се ориентираш към продукти или услуги, които са наистина “зелени”:

  • Не използвай токсични или озоноразрушаващи материали.
  • Проектирай продуктите си така, че да могат да бъдат използвани повторно в дългосрочен план.
  • Продуктите ти трябва да са опаковани с рециклируеми, биоразградими и екологично чисти материали.
  • Следвай екологосъобразни указания за производство.
  • Изработвай всичко  от рециклируеми материали.

И докато размишляваш в каква идея да вложиш усилията и средствата си, кредитна карта AXI Card ще е твоят верен помощник, с който ще изградиш стабилното си финансово бъдеще.