„Историите зад успеха“: Мери Кей

Предприемачът Мери Кей, основател на Mary Kay Inc., е изградила печеливш бизнес от нулата, който създава нови възможности за жените да постигнат финансов успех.

Коя е Мери Кей и с какво е популярна?

Родена на 12 май 1918 г. в Хот Уелс, Тексас, Мери Кей Аш напуска традиционното си работно място, след като наблюдава как друг мъж, когото е обучила, получава повишение и се издига над нея в йерархията. Тя стартира собствена козметична компания, използвайки различни програми и други стратегии, за да даде шанс на служителите си да се възползват от техните постижения. Маркетинговите умения на Мери Кей скоро довеждат нейната компания до огромен успех.

Ранна кариера

Бизнес лидерът и предприемач Мери Кей е пионер, когато става въпрос за успелите жени в бизнеса, изграждайки значителна козметична империя. През 1939 г. Аш става продавач на Stanley Home Products, като организира партита, за да насърчи хората да купуват домакински потреби. Тя е толкова добра в продажбата, че през 1952 г. е наета от друга компания, World Gifts. Мери Кей прекарва малко повече от десетилетие във фирмата, но впоследствие се отказва в знак на протест, след като вижда, че мъж, който е обучила да получава повишение над нея и да печели много по-висока заплата от нейната.

Предприемаческо начинание

След лошите си преживявания на традиционното работно място, Аш се заема да създава собствен бизнес на 45-годишна възраст. Започва с първоначална инвестиция от 5000 долара през 1963 г. Закупила формулите за лосиони за кожа от семейството на кожар, създала продукти, докато той работел върху кожи. Със сина си Ричард Роджърс тя отворя малък магазин в Далас и има девет продавачи, работещи за нея. Днес има повече от 1,6 милиона продавачи, които работят за Mary Kay Inc. по целия свят.

Компанията реализира печалба през първата си година и продава близо 1 милион долара продукти до края на втората си година, водена от бизнес проницателността и философията на Аш. Основната съставка прилича много на продуктите, които тя продава по-рано в кариерата си. Козметиката й се продава чрез домашни партита и други събития. Но Аш се стреми да направи бизнеса си различен, като използва разнообразни клиентски програми и не разполага с територии за продажби за своите представители. Тя вярва в златното правило „ отнасяй се към другите, както искаш те да се отнасят с теб“, и се води от мотото: Бог първо, семейството - второ и кариерата - трето.

Аш иска всички в организацията да имат възможност да се възползват от своите успехи. Представителите за продажбите - Аш ги нарича консултанти - купуват продуктите от Мей Кей на цени на едро и след това ги продават на дребно на своите клиенти. Те също биха могли да печелят комисионни от нови консултанти, които са наели.

Търговски успех

Всички нейни маркетингови умения и хора, които са достатъчно умели, помагат Mary Kay Cosmetics да се превърне в много доходоносен бизнес. Компанията става публична през 1968 г., но тя е изкупена обратно от Аш и нейното семейство през 1985 г., когато цената на акциите са хит. Самият бизнес остава успешен и сега годишните продажби надхвърлят 2,2 милиарда долара, според уебсайта на компанията.

В основата на тази печеливша организация е ентусиазираната личност на Аш. Тя е известна с любовта си към розовия цвят и това може да се види навсякъде - от опаковката на продуктите до Кадилак возилата, които всяка година раздава на най-добрите печеливши консултанти. Изглежда, че искрено цени своите консултанти и веднъж казва „Хората са най-голямото предимство на компанията“.

Подходът й към бизнеса привлича голям интерес. Тя е възхитена от своите стратегии и резултатите, които постига. Тя дори написва няколко книги за своите преживявания, включително Mary Kay: Историята на успеха на най-динамичната бизнес дама в Америка (1981), Mary Kay on People Management (1984) и Mary Kay: You Can Have It All (1995).

Личен живот

Докато се оттегля от позицията си на изпълнителен директор на компанията през 1987 г., Аш остава активна част от бизнеса. Тя основава благотворителната фондация „Мери Кей“ през 1996 г. Фондацията подкрепя изследванията на рака и усилията за прекратяване на домашното насилие. През 2000 г. тя бе обявена за най-забележителната жена в бизнеса през 20-ти век.

Козметичният магнат Мери Кей умира на 22 ноември 2001 г. в Далас, Тексас. По това време създадената от нея компания се превръща в световно предприятие с представители на повече от 30 пазара. Тя ще бъде запомнена с изграждането на печеливш бизнес от нулата, което създаде нови възможности за жените да постигнат финансов успех.

Повече за финансовите успехи и как да се доближиш до тях, разбери, като вземеш твоята кредитна карта AXI Card.