Какво е общото между успешните предприемачи?
Има много общи характеристики, които успешните бизнесмени притежават. Добре е да познаваш тези качества, за да можеш да ги разпознаеш и в себе си. По този начин може би ще разбереш, че имаш скрит потенциал да бъдеш успешен и амбициозен предприемач.
Дори и да нямаш всички тези характеристики, не се притеснявай. Повечето от тези качества могат да бъдат научени с практика и чрез развиване на правилна нагласа, особено ако си поставяш цели и полагаш всички усилия, за да ги постигнеш. Чрез стратегическо планиране, за постигане на тези цели, ще се доближиш постепенно до нивото на успелите милионери.
Подобно на всяка дейност, която хората преследват, има някои задължителни качества, които са ключови в избра на сфера. За законно управление на превозно средство по обществени пътища трябва да имаш шофьорска книжка например. За да се отличаваш в спорта, трябва да тренираш и да практикуваш редовно. Ако целта ти е успех в бизнеса, тогава формулата не се различава. Съществуват определени неща, които трябва да бъдат напълно разработени, внедрени и управлявани, за да успее твоят бизнес. Има много задължителни критерии, които да покриеш, но тази статия съдържа онези характеристики, които е полезно да имаш, преди да започнеш собствена компания.
Какви качества споделят успешните предприемачи и кое ги отличава от останалите бизнесмени?
Да правиш това, което ти харесва
Това, което “вземаш” от бизнеса си под формата на лично удовлетворение, финансова печалба, стабилност и наслада, ще бъде сумата от това, което влагаш в бизнеса си. Ако не се наслаждаваш на това, което правиш, по всяка вероятност е логично да се предположи, че ще се отрази на успеха на твоя бизнес - или последваща липса на успех. Всъщност, ако не се наслаждаваш на това, което правиш, шансовете да успееш клонят към нула. А с кредитна карта AXI Card имаш възможност да се наслаждаваш както на хобитата си, така и да финансираш бизнес начинания.
Да вземаш това, което правиш на сериозно
Не можеш да очакваш да бъдеш ефективен и успешен в бизнеса, освен ако наистина не вярваш в бизнеса си и в стоките и услугите, които продаваш. Прекалено много собственици на фирми не успяват да вземат собствения си бизнес достатъчно сериозно, лесно се отклоняват и не остават мотивирани до края. Те също стават жертва на скептици, които не ги приемат сериозно, защото не работят от офис сграда, магазин или фабрика.
Да бъдеш добре познат експерт в дадена област
Когато имаш проблем, който трябва да бъде разрешен, търсиш ли експерт в областта, който да помогне за решаването на твоя конкретен проблем? Очевидно е, че искаш най-точната информация и помощ, които можеш да получиш. И съответно търсиш експерт, който да ти помогне да разрешиш проблема си. Ето защо, това е доказателство, че колкото по-известен ставаш с твоя опит в дадена индустрия, толкова повече хора ще те търсят. Те ще искат да почерпят знания и съвети от твоя опит. В действителност, ставайки известен като експерт е друг стил на търсене на нов бизнес, просто в обратната посока. Вместо да търсят нови и квалифицирани хора, които да продават, тези хора те търсят, заради твоя опит.
Да планираш всичко
Планирането на всеки аспект от бизнеса е не само задължително, но и изгражда навици, които всеки собственик на бизнес трябва да разработи, внедри и поддържа. Планирането е толкова важно, защото изисква да анализираш всяка бизнес ситуация, да изследваш и да анализираш данни и да правиш заключения, базирани главно на фактите, разкрити чрез изследването. Бизнес планът също така изпълнява важна функция, която се състои в поставянето на целите ти и стратегия как ще ги постигнеш. Можеш да използваш плана, който създаваш и като карта, за да те отведе от точка А до Я, но и като мерило за измерване на успеха.
Да управляваш парите разумно
Най-критичната съставка на всяко бизнес предприятие е паричният поток. Необходимо е да закупиш инвентар, да заплатиш за услуги, да рекламираш и продаваш своя бизнес, да поправяш и заменяш инструменти и оборудване и да плащаш, за да можеш да продължиш. Ето защо, всички собственици на бизнес трябва да станат мъдри мениджъри на парите си, за да се гарантира, че парите ще продължават да “текат” и сметките ще се плащат.
Да правиш всичко за клиента
Твоят бизнес не е за продуктите или услугите, които продаваш. Твоят бизнес не е за цените, които таксуваш за стоки и услуги. Бизнесът ти не е и за твоята конкуренция и как да я победиш. Твоят бизнес е това, което правиш за твоите клиенти. Защото в крайна сметка, те са хората, от които предприятието ти зависи. Всичко, което правиш в бизнеса, трябва да е насочено към клиента, включително правилата, гаранциите, опциите за плащане, работните часове, презентациите, рекламните и промоционалните кампании и уебсайта.