Вдъхновяващите лидери и техните мъдри съвети

Много малко хора очакват с нетърпение да отидат на работа. И не, предоставянето на безплатно кафе и плодове в кухнята на компанията няма да промени мнението и нагласата им.

Днес това е често срещана ситуация в нашата страна. Учудващо или не, в САЩ работещите също не се радват особено на работното си място и не горят от желание да бъдат в офиса. Според консултантско проучване на Mercer, една трета от служителите в САЩ са толкова нещастни, че мислят да напуснат работата си. Подобни немотивирани служители не могат да осигурят идеално клиентско обслужване, нито да бъдат продуктивни и продаващи бранда на една компания. Ето защо в този материал ще намериш цитати на хора, които са истински вдъхновяващи лидери и споделят съвети за такива. А всички знаем, че понякога имаме нужда от някой, който ще ни вдъхнови да бъдем това, което знаем, че можем да бъдем.

Сюз Орман - известен финансов гуру

“Запали ентусиазма си.”

Веднъж попитана, за тайната зад нейния успех, тя споделя, че не можеш да вдъхновиш някого, ако сам ти не си се вдъхновил от някого. Тя говори за страстта всеки вдъхновяващ лидер да влага душата си в това, което прави - не за самия продукт, а за идеята, която стои зад него. Стив Джобс не се занимава с компютри. Той има страст в създаването на инструменти, които помагат на хората да разгърнат личното си творчество. Има голяма разлика.

Навигирай курс на действие.

За да са вдъхновени от работата си, служителите трябва да знаят, че има план за действие за постигане на конкретна цел. И целият екип да е запознат с идеята, която е в основата на компанията, от която са част. Никога нищо необикновено не се е случило без лидер да формулира визия и курс на действие.

„Продай ползата.“

Служителите не се интересуват от увеличаване на продажбите с 10 процента до края на годината. Това е цел или резултат, а не визия - не вдъхновява.  Хората трябва да повярват в идеята на компанията, в която работят. За да се случи това, трябва винаги да им бъде комуникирана ползата – по-голяма сигурност на работното място, нови политики за гъвкаво работно време, повече дневни грижи за работещите майки и други.

"Нарисувай картина."

Нашите мозъци са програмирани повече за истории, отколкото за абстрактни идеи. Историите могат да включват истинските истории за това как продуктите на компанията подобряват живота на клиентите. Историите могат да включват и лични анекдоти, помагащи да се установи по-тясна връзка между лидерите и екип.

Мариса Майер, Google

Служителите трябва да изразяват мнението си и това да се толерира и чува. Вицепрезидентът на Google Мариса Майер веднъж казва, че има час, в който приема служители в кабинета си, за да си поговори с тях. Тези кратки срещи се провеждат всеки ден в 16:00. Тя дава на членовете на екипа 15 минути, за да изразят мнението си или да представят нови идеи.

Колин Пауъл, бивш Държавен секретар на САЩ

Засилване на оптимизма. Страхотните лидери са по-оптимистични. Бившият държавен секретар Колин Пауъл веднъж казва: „Оптимизмът е множител на сила.“ Той споделя също, че оптимизмът е „тайната“ зад харизмата на президента Роналд Рейгън. “Никога досега в историята на цивилизацията не сме имали достъп до такова богатство от идеи, ресурси и възможности.“

Тони Хсие, Zappos

Zappos постига репутация на превъзходното обслужване на клиенти, тъй като не вижда служителите като зъбци в колело. Служителите знаят, че лидерите на Zappos искрено се грижат за благосъстоянието им. Това е и едно от „най-щастливите“ места за работа.

Темата за вдъхновяващото лидерство се обсъжда по целия свят, не само в Америка. Въпросът е как великите лидери вдъхновяват своите екипи? Европейците са също толкова заинтересовани от отговора, колкото и американски ни колеги. Истината е, че от лидерите във всяка страна и във всяка индустрия зависи да мотивират и вдъхновят екипите си за по-високи нива на постижения.

Как да постигаш повече не само на работа, но и във финансов план? Разбери, като използваш удобен финансов инструмент, като кредитна карта AXI Card.