За успеха и предприемачите

Хората губят голяма част от времето си, не да действат за постигане на целите си, а да търсят магически бързи трикове за предприемачески успех и удовлетворение. Тогава идва моментът, в който трябва да се замислиш, че единственият истински път към успеха и богатството е трънлив и не е въпрос само на късмет. Истинските предприемачи започват реални фирми, като наемат реални хора, които предоставят реални продукти и услуги за реални клиенти.

Това е много работа и това е истинският живот. Но винаги най-трудното нещо си остава да имаш смелостта да да започнеш малко по малко да градиш мечтата си. Идеите и възможностите не се материализират просто от въздуха. За тях се изисква стратегия и упорит труд.

Тук е важно и да научиш умения, които могат да се продават, и да започнеш да монетаризираш знанията и компетенциите си.

Ако искаш да се занимаваш с предприемачество, ето осем истории за пътя към успеха, които вероятно никога не си чувал. Но за сметка на това - за компаниите, със сигурност си чувал.

Пътят на Пиер Омидяр

През 1995 г. компютърният програмист започва да продава неща на своя личен уебсайт. AuctionWeb, както е бил известен тогава, е бил наистина само личен проект, но когато количеството уеб трафик наложило да се премине към бизнес сметка в интернет, Omidyar трябвал да започне да таксува хората. Всъщност той наел първия си служител, за да се справи с всички плащания. Сайтът вече е известен като eBay.

Пътят на Джон Феролито и Дон Вултаджо

През 70-те години двама приятели от Бруклин започват дистрибуция на бира от задната част на стар автобус на VW. Две десетилетия по-късно, след като виждат колко добре се справя Snapple, те решили да се опитат в безалкохолните напитки и започнали с AriZona Green Tea. Днес чайовете AriZona са №1 в Америка и се разпространяват по целия свят. Приятелите все още притежават компанията.

Начинът на Мат Малоуни и Майк Евънс

Когато двама разработчици на софтуер от Чикаго, работещи по търсачки на Apartments.com, осъзнават,че  има дефицит на ресторанти, които да предлагат бърза храна за вечеря, им хрумнала идея: Защо не съществува дадена компания за доставка на храна? Тогава двойката решава да стартира GrubHub, който става публичен през април и сега се оценява на повече от 3 милиарда долара.

Начинът на Джо Кулоб

След работа в малка верига магазини в южната част на Калифорния, Джо Куломбе има идея - защо колежаните да нямат нещо по-добро за вечеря от традиционните заведения за бързо хранене? Така той отваря тропически тематичен пазар в Пасадена, зареден с добро вино и различен алкохол, наема професионалисти и им плаща добре. Той започва да развива мрежа от обекти в близост до университетите, а след това към менюто се добавят здравословни храни. Така стартира веригата Търговецът Джо.

Начинът на Хауърд Шулц

Едно пътуване до Милано дава на млад маркетолог, работещ като пекар на кафе на зърна в Сиатъл, идея за висококачествените кафенета. Такива, каквито има само в Италия. Работодателят му няма интерес да притежава кафенета, но се съгласява да финансира усилията на Шулц. Дори му продава търговската си марка - Starbucks.

Начинът на Фил Робъртсън

Това е човек, който толкова обичал лова на патици, че дори го избрал пред това да играе за футбол за НФЛ. Той изобретява така наречения патешки призив, създава компания, наречена Duck Commander, в крайна сметка поставя сина си Уили начело и това създава империя за медии и мърчандайзинг за семейството, известно като Duck Dynasty.

Начинът на Коносуке Мацусита

В Япония през 1917 г. 23-годишният стажант в Електрическата компания в Осака без официално образование излиза с подобрен светлинен контакт. Неговият шеф не се интересува толкова, затова младият Мацусита започва да прави проби в мазето си. По-късно той разширява подобрението си с батерии и други електронни продукти. Matsushita Electric, както е било известно до 2008 г., когато компанията официално променя името си на Panasonic, сега струва 66 милиарда долара.

Начинът на Стив Возняк и Стив Джобс

Още като приятели след гимназията, двете  отпаднали от колежа момчета натрупали значителен опит и нюх към компютърния свят. Докато работят заедно със софтуер за игра в нощна смяна в Atari се запознават и с третият основател на Apple, Рон Уейн, който също бил възпитаник на Atari.

Ето това са чудесни истории за успеха, които да те мотивират и да ти докажат, че големите неща започват с малки, но уверени стъпки. Ако и ти искаш да започнеш своя път към успеха - кредитна карта AXI ще ти помогне във всяко начинание.