Как ще пътуваме в бъдещето?

Всяка година тенденциите в пътуванията идват и си отиват, но 2021 г. ще бъде една от най-значимите години в туризма. Всички очакваме пътуванията да бъдат по-различни, сравнено с периода преди пандемията.

Въпреки че никой не знае какво точно ще се случи, едно нещо е ясно - няма да можем да пътуваме толкова свободно (без да се съобразяваме със здравословното си състояние), както преди. 

Правителствените разпоредби, здравното съзнание и дълготрайните ефекти на глобалната пандемия ще означават промени в начина, по който може да функционира бизнеса на туроператорите. С това обаче идва вълнуваща възможност за адаптиране и нововъведения, заедно с вероятността пътниците да са готови да плащат повече, за да намалят излагането си на COVID-19.

Ето какво се очаква за бъдещето на туризма през 2021 г. и след това:

Социално дистанцирано пътуване

Преди COVID-19 да се разхождаш в претъпкан огромен град би било вълнуващо и зареждащо. Разхождайки се из оживените пазари, наслаждавайки се на вечеря в бистро, изпълнено с местни жители, и посещавайки туристически точки, бяха отличителните белези на пълноценната почивка. За съжаление, това, което някога е било източник на безкрайни спомени за пътуване, сега са ситуации, които предизвикват страх и безпокойство за много хора.

В света след COVID-19 пътниците ще са много по-наясно с необходимостта да пътуват до дестинации, които улесняват поддържането на практики за социално дистанциране. Туроператорите ще трябва да проявят креативност, като проектират маршрути, които избягват обществените форми на транспорт и претъпканите туристически зони, тъй като техните клиенти ще очакват този по-обмислен подход към организирането на пътуванията. Това може да бъде под формата на маршрути, фокусирани върху по-отдалечени места.

Като се вземат предвид принципите на устойчивия туризъм, социално отдалечените пътувания са още по-важни. Въпреки че популяризирането на безопасни здравни практики, разбира се, ще бъде от полза за здравето на пътуващите, това е и за благото на общността. Впоследствие тези практики ще позволят на туризма да започне да функционира отново безопасно и устойчиво, което ще доведе до икономически ползи.

Своевременно споделяне на информация

В света след COVID-19 ще бъде по-важно от всякога пътуващите да останат свързани, докато пътуват. Отминаха дните, в които хората могат лесно да излязат извън мрежата, тъй като сега има критична необходимост да бъдат информирани и в крак с най-новите насоки за пътуване. Туроператорите, които могат да предоставят на своите туристи подробни онлайн и офлайн маршрути, ще бъдат най-важни за пътниците, загрижени да бъдат информирани.

Безконтактните разплащания

От кварталните магазини до куриерските фирми и големите търговски вериги - вече почти всички търговци предпочитат безконтактните разплащания и въобще разплащанията с карта, вместо с пари в кеш. Това се затвърждава и от поставените на много места табели, на които изрично е упоменато, че се предпочита плащане с дебитна или кредитна карта, за да се избегне контакта с книжни пари. Защото както знаем, парите могат да пренасят бактерии. Следователно, щом търговията на локално ниво се ориентира към безконтактни разплащания, то със сигурност туристическият сектор ще наблегне изцяло на модерните технологии. Сега още повече от преди се изисква плащане с пластика на много места и именно това е най-безопасната за теб опция, ако резервираш билет за пътуване или купуваш артикули от популярна туристическа локация, известна с хилядите туристи ежедневно. Когато плащаш с пластика, картата ти не се докосва от чужд човек, което е за предпочитане в съвременната ситуация. Колкото по-малко книжни пари минават през ръцете ти, толкова по-безопасно за теб, така че заложи на плащанията с карта. В този случай кредитна карта AXI Card те улеснява не само с безконтактните си разплащания, но и с липсата на такса при пазаруване онлайн и лесното управление на средствата ти.

По-малко групи, повече самостоятелни маршрути

Пътуването в група може да бъде привлекателен начин хората да се срещнат с други, да се насладят на уникално преживяване или просто да спестят пари за пътуване. През 2021 г. обаче тази опция вероятно ще стане все по-непостижима. Пътуването с непознати разширява „балона“ на всички и също така увеличава разчитането на другите да практикуват безопасно поведение.

Туроператорите и туристическите агенти, които се специализират в създаването на групови турове, може да искат да започнат да мислят за това как да насочат бизнеса си, за да работят безопасно и успешно в този нов свят. Една от възможностите може да бъде да се преобърне изцяло от групово пътуване до 100% самостоятелно пътуване. Друг може да включва продължаване на предлагането на групови пътувания, но само на онези групи, които вече се познават и си имат доверие и редовно общуват помежду си.

Популярните дестинации не само ще се променят, но този манталитет вероятно ще повлияе и на това как хората пътуват до и в рамките на дестинация. Изборът на авиокомпанията може вече да не се определя само от цената, а по-скоро решенията ще бъдат повлияни от хигиенните стандарти. Например, ако маските са задължителни или не, разстоянието между местата и т.н. ще са фактори за избор на транспорт. В рамките на страната пътниците могат да бъдат по-заинтересовани да изберат частен транспорт или да преминат към влак от бизнес класа, за да могат да останат в безопасност и да избегнат тълпите.

Още прогнози за далечното бъдеще на пътуванията:

Незабавни проверки, които използват разпознаване на лица.

Технологията, която вече се използва експериментално на летищата, ще стане широко разпространена в туристическата индустрия. Няма нужда от номер за потвърждение - или идентификационен номер.

Гласовото активиране също ще бъде една от опорите точки за бъдещето на модерните пътувания.

Супер бързи влакове.

Високоскоростните влакове ще се движат със скорост над 125 mph и ще бъдат управлявани предимно от компютър.

Космосът като дестинация.

Туристите ще летят редовно до и от Луната, докато търсят опити да видят Земята от космоса.

5G технологията и туризма

С целия си потенциал 5G технологията реално може да стимулира туристическата индустрия.

Внедряването на 5G технологията обаче повдига някои въпроси. Това изисква значителни инвестиции, тъй като изисква нови технологии. Нещо повече, достъпността на тази технология извън големите градски центрове все още не е дефинирана, като се има предвид, че настоящата безжична мрежа, 4G технологията, не е оптимална в регионите.

За някои технологии, използвани в туризма, като виртуална и добавена реалност, новата мрежа използва по-висока честотна лента. Намаленото време на латентност подобрява съдържанието, в допълнение към синхронизацията между движенията на участника и визуалното възприятие.

5G технологията също така позволява широкомащабно внедряване на нещата в киберпространството/интернет, тъй като предоставя възможност за свързване на повече устройства едновременно и увеличаване на скоростта на обмен.

Как 5G ще повлияе на основните туристически звена:

Транспорт

Това ново поколение безжична мрежа ще увеличи точността и сигурността на летищата, гарите и др. Информацията за пътниците като такава ще стане по-точна и ще се предава в точното време.

Хотелски бизнес

Интегрирането на технологията в хотелите стана от съществено значение за предлагане на уникално изживяване на клиентите. Независимо дали става въпрос за свързани помещения, гласови асистенти, чат ботове и т.н.

Понастоящем много хотелски вериги обмислят интегрирането на тази технология, за да предложат иновативни и по-персонализирани услуги.

Фестивали и събития

При събирания на закрито или на открито телефонните мрежи ще станат по-малко претоварени, за радост на участниците, които вече няма да имат затруднения при взаимодействието и публикуването на снимки от събитието в социалните мрежи.

Ангажиране на културен опит

5G технологията ще направи културните преживявания много по-ангажиращи, отчасти благодарение на напредъка във виртуалната и разширената реалност. В допълнение към посетителските дейности, тази технология ще донесе някои ползи за музеите. Ще бъде развит потенциалът за дигитализация и виртуално съхранение на културни съкровища и роботиката ще подпомага работата на кураторите.