Какво да знаеш за финансирането на бизнеси?
Осигуряването на финансиране на тепърва прохождащ бизнес е безспорно трудно постижимо, но алтернативните методи дават на днешните предприемачи повече възможности от всякога. В този материал ще ти представим полезна информация за финансирането на стартиращи фирми. В статията ще намериш някои от актуалните опции за финансиране, които не малко бизнеси пренебрегват.
1. Стартъпите са твърде рискови за инвестиция.
Тук не може да се каже, че става въпрос за 100% истина на твърдението. Например в САЩ, голяма част от заемодателите минаха през етап на крупно инвестиране на финанси при всяка бизнес възможност, която им се изпречи на пътя. След това се забеляза етап, при който същите станаха разбираемо по-предпазливи. Това, че традиционните кредитори са плахи, когато стане въпрос за финансиране на стартъп, не означава, че нямаш други релевантни опции. Често алтернативните кредитори са по-склонни да ти отпуснат парични средства, за разлика от традиционните банки.Причината е, че традиционните банки имат по-консервативни подходи към поемането на рискове. Ако традиционната банка, на която мислиш, че можеш да разчиташ, откаже да финансира стартъп начинанието ти, не се отказвай и проучи кои са алтернативните кредитори.За тях твоята бизнес идея може да не изглежда толкова рискова.
2. Твоят кредитен рейтинг трябва да бъде безупречен, за да получиш инвестиране за бизнес.
Всъщност това донякъде е просто мит. Докато по-ниските кредитни резултати наистина биха могли да навредят на твоите шансове кредитиране, дори и с не толкова висок кредитен рейтинг можеш да получиш финансиране заради огромното разноообразие от други кредитори, от които да избираш. За да намериш подходящото финансиране, най-важно е да представиш достатъчно добър бизнес план. При предприятията за рисков капитал и групово финансиране, често инвеститорите интересуват повече от твоята идея и нейната приложимост, отколкото от твоят финансов статус. Много алтернативни кредитори ще вземат решение въз основа на историята и цялостната идея на бизнеса, дори ако кредитният ти рейтинг не е блестящ. Разбира се, добрият кредитен рейтинг със сигурност прави нещата по-лесни, но големите неща могат да се случат също, ако притежаваш способността да формулираш добре идеята си.
3. Всички онлайн кредитори сигурно са измами.
Днешните онлайн кредитори имат сложен софтуер и модерна визия за финансирането. Fintech предлага предимства като онлайн приложенията и свободата да предоставяш информация на много кредитори наведнъж. Тази достъпност улеснява избора на един предприемач между няколко онлайн кредитора. Така, вероятността да бъдеш обезкуражен при отказ е значително по-ниска. Всъщност, собствениците на малки предприятия може да се изненадат , че на практика имат по-добри шансове за одобрение от онлайн кредитор.
Това не означава, че трябва да се доверяваш на всеки кредитор “на сляпо”. Важно е да знаеш точно какви условия ти предоставя даден онлайн кредитор. Лихвените проценти и таксите могат да варират и трябва предварително да си запознат с термините и детайлите по договора си. Добра практика е да сравниш лихвените проценти и размера на ГПР на различните онлайн кредитори, ако ти се наложи да избираш между такива. Полезно е и да провериш репутацията на заемодателите и да прочетеш целия ситен шрифт в договора си. След това идва ред на редовното погасяване всеки месец - за да избегнеш високия лихвен процент и да намалиш общите разходи за заемане на тези пари.
4. Трябва да имаш добър бизнес план, за да получиш одобрение за финансиране.
Инвеститорите и традиционните банки наистина искат да видят бизнес план, но определени алтернативни кредитори просто се нуждаят от доказателства, че можеш да изплатиш заема. Ако паричният ти поток е стабилен, реално вероятността да намериш финансиране се увеличава.
5. Не искай прекалено много от инвеститора.
Има мит, че кредиторите не искат да рискуват прекалено много за заем на малък бизнес. Затова трябва да си сигурен, че сумата, която ще поискаш от кредитора, няма да ти коства неимоверни усилия и ще успееш да я изплатиш.
6. Груповото финансиране или Crowdfunding
Crowdfunding означава групово финансиране, в буквален превод. Това е нов начин за събиране на средства от множество хора, през интернет. Вместо да искаш големи суми от няколко инвеститора, можеш да представиш идеята си пред хиляди хора, които да осигурят малки суми за реализирането й. Груповото финансиране е ниша, която става все по–популярна, особено за малкия и среден бизнес.
При груповото финансиране всичко опира до добро представяне на впечатляваща идея, а всичко останало опира до субективните решения на потенциалните инвеститори.
Рискът за финансирането на проекта се преценява самостоятелно от потенциалния инвеститор и няма нужда от доказване на финансова стабилност на предприемача, за да му бъде гласувано доверие. Доверието се печели от добрата идея и потенциала зад проекта. От своя страна инвеститорите сами определят сумата, която ще вложат за реализацията на проекта.
Има предприемачи, които търсят определена пазарна ниша в рамките на груповото финансиране. Сайтове за групово финансиране, фокусирани върху отделна индустрия са например: MacroCrowd - позволява на много инвеститори да обединяват големи проекти за недвижими имоти с много малък риск; RocketHub - осигурява финансиране за проекти за изкуство, наука, образование, бизнес и социални проекти.
И докато се колебаеш какви възможности да избереш за един стартиращ бизнес, кредитна карта AXI Card е алтернативният платежен инструмент, който ще се превърне в новия ти помощник за изграждане на стабилно финансово бъдеще.