8 футуристични концепции за търговията на бъдещето

Как ще изглежда в близкото бъдеще търговския процес? Как ще пазаруваме и до колко ще се изменят потребителските навици?

Нека видим няколко доста футуристични концепции, които очакваме да бъдат развити в бъдещата търговия.

Нещо повече от магазин

Няма как да се оспори факта, че онлайн пазаруването улеснява всички ни – то е по-бързо и практически по-удобно от традиционното обикаляне по магазините. Поради тази причина физическите магазини са изправени пред предизвикателството да задържат интереса на потребителите за максимално дълго време. Това означава, да предложат такова потребителско изживяване, каквото клиентите не могат да срещнат другаде.

Същевременно 2017 г. остана като една от годините с рекорден брой затваряния на физически магазини, но и внедряването на нови методи, чрез които традиционното пазаруване да се превърне от пасивно в активно. От интелигентните огледала до магазини без касиери – търговците намират все по-оригинални и примамливи концепции, с които да изградят отново лоялността на клиентите.

1. Магазини без касиери

Гигантът Amazon Go и концепцията му за търговски обект без касиери и без старомодното обслужване, е един от примерите, които несъмнено ще бележат търговията на бъдещето. Няма как и да не привлекат интереса на хората, защото на практика това е нещо, за което всеки си мечтае. Става дума за иновативен хранителен магазин, в който клиентите могат да се регистрират на входа, чрез приложението Amazon Go. След това просто могат да вземат всички продукти, които са им необходими. Amazon, от своя страна, проследява продуктите автоматично, чрез нов, модерен вид изкуствен интелект, в който компютрите разпознават модели в огромна база от данни. Когато клиентите си напазаруват, не е нужно да плащат на каса, а просто да си излезнат свободно от магазина. А въпросният магазин просто ще таксува акаунта им в Amazon. Подобна иновация ще даде решение на един от най-наболялите проблеми при пазаруването в търговски обекти, а именно – чакането по опашки, за да се извърши плащането на каса.

2. Умните огледала

Умните огледала в магазините представляват не само обикновени огледала, в които да се огледаш, но и разполагат със сензорен екран. Благодарение на този екран, купувачите могат да избират от цветове, размери и модели. Моделите, които потребителя избира с бутона, се изпращат до интерактивна стая с осветление по избор.

3. Виртуалната реалност

Специални очила за виртуална реалност е друга концепция, която ще бъде включена в редица търговски обекти. Така потребителите ще имат възможността, по време на пазаруването, да носят очила за виртуална реалност и да виждат пред себе си визуализацията на разнообразни проекти от типа „направи си сам“. Идеята е, дори клиентите да са способни, сами да проектират желани интериорни проекти и да ги виждат като холограми.

4. Съхраняването на данни

B8ta е магазин за технологични джаджи, който прилага различен подход, спрямо брандовете, които показва в обекта си. Вместо да взима процент от печалбите на компаниите, B8ta ги таксува с фиксирана такса, за това да показва продуктите им на таблети в обекта си. В замяна B8ta събира ценни данни за навиците в потребителското поведение.

5. Персонализацията

Персонализацията се явява фокус при спортните магазини – в един от водещите магазини на Adidas в Ню Йорк, нов метод анализира походката на всеки клиент и предлага персонализирани обувки.

6. Красота в комбинация с високи технологии

Световният бранд Sephora вече интегрира нова технология, в някои от обектите си, която сканира кожата на потребителя и след анализ, предлага конкретен фон дьо тен и коректор – такива, които са най-подходящи за съответния оттенък на лицето.

7. Добавената реалност

Разбира се, няма как пазаруването да не бъде съчетано не само с виртуална, но и с добавена реалност. Или с други думи – в бъдеще ще можем да виждаме определени артикули, как изглеждат, позиционирани в дома ни, и след това ще вземаме решение за евентуална покупка.

8. „Умни“ дрехи

Магазините планират да предложат, дори дрехите на потребителите да наподобяват „умните“ джаджи. Подобен пример ще е яке, което да има вградени в ръкавите сензори за допир и жестове. Така клиентът ще може да паузира музиката, която слуша от мобилното си устройство, само с докосване на съответния сензор на ръкава.

Някои от тези примери вече са налични за потребителите, а други тепърва очакват своето навлизане в ежедневието. Без значение обаче, дали предпочиташ пазаруването по старомодния начин или онлайн, със сигурност е полезно да имаш добър помощник. Затова ние ти представяме AXI Card – кредитната карта, която съчетава удобство, възможности и иновации в едно.