Какво се променя в онлайн търговията през 2020 г.?

До края на 2019 г. се e очаквало общата стойност на продажбите на дребно в електронната търговия да достигне 3,4 трилиона долара. Наближавайки края на 2020 г. обаче може да се потвърди, че онлайн търговията отбеляза забележителен ръст - както в броя на потребителите, така и на средната изхарчена сума за поръчки. Според проучване, в САЩ онлайн продажбите ще се увеличат с 18% тази година, предвид пандемията.

И все пак, в силно конкурентния сектор на електронната търговия релевантността трябва да бъде основен приоритет: един от най-добрите начини за това е търговците да бъдат в крак с тенденциите в електронната търговия. Въпреки това, винаги има риск, който идва с “изпробването” на най-новите трендове.

В крайна сметка, когато става въпрос за експериментиране с тенденции, е важно да си уверен, че всички промени, които правиш, винаги правят нещата по-добри за клиентите.

Ето някои от основните тенденции през тази година (освен пандемията от COVID-19), които се очертаха в онлайн търговията:

Google Shopping

По-голямата част от клиентите  на един уебсайт пристигат там чрез органични или платени търсения на артикули, които онлайн магазинът предлага в Google. Така че, за да извлече един търговец продуктите си пред повече клиенти, трябва да се оптимизира за Google Shopping. Това е изключително мощен канал за продажби - и може да бъде невероятен SEO хак за онлайн магазините.

Интегрирането на платформа за електронна търговия с Google Shopping ще създаде PLA (реклама с продуктови обяви), която автоматично ще наддава SERP в раздела Пазаруване, когато клиент търси продукт, който съвпада с въпросния магазин. Това е вълнуваща новина за магазините за електронна търговия, които продават нишови продукти.

Процесът на настройка също е доста прост. Просто търговецът трябва да се насочи към Google Merchant Center, за да се регистрира и ако онлайн магазинът отговаря на изискванията за реклама, може да се започне рекламиране чрез този доходоносен канал.

Клиентите пазаруват чрез социалните мрежи

Социалните медии са много повече от просто харесвания, споделяния и сладки снимки на кучета. В наши дни социалните мрежи са един от най-силните канали на маркетинга. Много социални канали се превръщат в собствени мини търсачки - 55% от онлайн купувачите са закупили продукт директно чрез социална публикация на марката.

Много платформи улесняват магазините за електронна търговия да продават директно през своите социални профили в платформите. Това означава, че клиентите могат да кликнат върху конкретни продукти в рамките на публикация и да бъдат насочени директно към страница с продукти, което улеснява значително увеличаването на импулсивните покупки чрез онлайн реклама.

AR и VR стават все по-често срещани

Едно от най-големите предизвикателства, с които винаги се сблъскват онлайн магазините, е фактът, че техните клиенти не могат да видят продукта, преди да го купят. Това затруднява продажбата на неща като дрехи, мебели и други аксесоари, които хората искат да си визуализират преди да купят.

AR и VR помагат за решаването на този проблем, като позволяват на клиентите практически да опитат продукти, без физически да ги докосват. Компании като Warby Parker са пуснали приложение, което използва AR, така че клиентите да могат да изпробват различни очила, преди да поръчат.

Amazon и Ikea също използват подобна технология, за да могат купувачите да проверят как ще изглеждат мебелите в техните собствени домове.

Магазините за електронна търговия трябва да вземат под внимание начините, по които технологията революционизира клиентското преживяване и да обмислят инвестиране в тези електронни системи.

Персонализираните продукти са голям хит

Персонализацията ще премине на следващото ниво с продукти, които са изцяло персонализирани. Много онлайн магазини се възползват от интерактивно съдържание - като викторини и анкети - за да създадат изцяло персонализирани продукти, които отговарят на нуждите или предпочитанията на всеки свои клиент.

Една област, в която тази тенденция е особено разпространена, е здравето. Магазини като Curology и Gainful създават изцяло персонализирани продуктови линии въз основа на здравните нужди и цели на индивида, докато марки като Native използват интерактивен тест за създаване на потребителски профил на аромат, който хората могат да си купят като дезодорант или измиване на тялото.

Компаниите и потребителите стават все по-екосъобразни

Грижата за природата вече обхваща все повече сфери и аспекти. Повечето потребители днес са много по-осъзнати за въздействието си върху околната среда и искат да подкрепят бизнеса, който прави всичко възможно да намали въглеродните отпечатъци.

87% от потребителите твърдят, че е по-вероятно да закупят продукт от марка, която предлага социална или екологична полза. Това дава още една причина на компаниите да станат зелени или екосъобразни.

Въпреки че по своята същност тенденциите идват и се развиват, важно е предприятията за електронна търговия да обръщат внимание на онези, които оказват значително влияние върху клиентското преживяване.

Затова и кредитна карта AXI Card дава възможности, ориентирани към индивидуалните нужди на модерните потребители - можеш да кандидатстваш онлайн, следиш средствата си чрез интернет профила си и управляваш кредитната си карта в реално време.