Как пазарува модерният потребител през 2017 г.?

„Как пазарува модерният потребител през 2017 г.?“ е един любопитен въпрос, на който определено ще ти е интересно да си отговориш.

На фона на изменящите се тенденции, бързоразвиващите се технологии, политическите сътресения и масовите комуникации, потребителските навици търпят невиждани досега изменения. Тези изменения се влияят от комплексни фактори, в това число и от стратегиите на самите търговци.

Всъщност, в днешно време, модерното пазаруване се отъждествява в голяма степен с онлайн пазаруването. То пък, от своя страна, се свързва както с онлайн тактиките на бизнеса, така и с офлайн начинанията за привличане на пазарен дял и реализиране на печалба. И макар интернет продажбите да бележат ръст, търговците все още са изправени пред предизвикателства, изразяващи се в липса на ресурси за обстойни проучвания и анализи на таргет групите.

В по-долните редове сме събрали любопитна информация, свързана със статистически факти и данни за начините на пазаруване през 2017 г. в интернет пространството. С други думи – какво обича да си купува модерният потребител, кога най-често пазарува и откъде?

Ето и кои са фактите за онлайн шопинга:

  • 51% от американското население предпочита да пазарува онлайн.
  • 96% от американците са правили онлайн поръчка поне веднъж в живота си, а 80% - поне веднъж през последния месец.
  • Онлайн поръчките бележат ръст от 8.9% за 2016 г.
  • Средната стойност на онлайн покупка е нараснала едва с 0.2% през 2016 г.
  • 46% от американския малък бизнес, все още няма уебсайт.
  • Електронната търговия се увеличава с 23% спрямо предходна година.
  • 67% от милениалите предпочитат да пазаруват онлайн, отколкото във физически магазин.
  • 41% от поколението преди милениалите, ще кликнат на бутон “Поръчай“.
  • 29% от милениалите са пазарували в онлайн магазини за специфични категории стоки.
  • 74% от поколението преди милениалите, са пазарували от големи онлайн магазини.
  • Милениалите прекарват средно по 6 часа седмично в пазаруване в интернет пространството.

Други интересни статистически факти, показващи ни тенденията при модерното пазаруване на потребителя на 21-ви век, са тези, свързани със семейното положение и родителски статус:

  • Потребителите, които са родители, прекарвата 61% повече време онлайн от онези, които не са.
  • Почти половината от американските родители твърдят, че не могат да живеят без пазаруване в интернет.
  • Родителите изразходват повече от бюджета си онлайн, в сравнение с потребителите, които нямат деца.
  • 78% от родителите в САЩ са пазарували в големи интернет магазини.
  • 34% от родителите в САЩ са пазарували в специализирани онлайн магазини.
  • 72% от американските потребители, които не са родители, са пазарували в онлайн магазини, а 39% - са пазарували в интернет магазини на независими бутици.

Какво означава това? Поради улеснените разплащания и спестеното време, именно потребителите с деца, са склонни да пазаруват повече онлайн. По този начин, не е нужно, дори да стават от леглото си, за да напазаруват необходимите вещи за семейството, за сметка на това обаче, им остава повече свободно време да изпълняват задълженията си на родители. От друга страна – тези потребители, които нямат деца, са по-свободни да разглеждат физическите магазини и да обикалят по големите търговски вериги.

Как пазаруват жените и мъжете?

Още един интересен тренд през последната година е, че мъжете са похарчили за интернет покупки, с 28% повече пари, от жените.

Очаквано, именно нежната половина от клиентите, предпочита да пазарува повече по моловете и физическите магазини. За сметка на това обаче, ето и един факт, който може да те учуди: както мъжете, така и жените прекарват средно по 5 часа в онлайн шопинг на седмица.

Как харчат модерните потребители в градове?

Очаквано или не, модерните потребители в по-големите градове, пазаруват главно в онлайн пространството. Макар те практически да са по-близо до локации с големи супермаркети, именно интернет пазаруването се явява много по-разпространено при жителите на мегаполиси.

63% от онлайн купувачите, определят таксите за доставка на стоката, като най-неприятната им част от цялото интернет пазаруване. От друга страна, 38% от американските потребители в провинцията, смятат, че най-големите им проблеми при онлайн пазаруването се явяват сигурността и неприкосновеността на данните.

Какво купуват модерните потребители?

Най-купуваните стоки в онлайн пространството са дрехите, следвани от обувки и аксесоари. Малко са и българите, които не са пазарували поне веднъж в живота си облекло или чифт обувки по интернет.

Компютрите и електрониката също са сред най-продаваните продукти в интернет – при това както от популярни уебсайтове, така и от малки и специализирани онлайн магазини.

Другата група популярни, за интернет поръчки, продукти са книги и козметичните стоки. Все повече са хората, които предпочитат да проучат даден козметичен бранд в интернет и директно от там да си закупят професионалните продукти, отколкото да заложат на физически магазини.

Както при българските потребители, така и сред американците, тенденциите при онлайн пазаруването, и през 2017 г., са повлияни от критични фактори като цена, разходи за доставка и скорост на самата доставка. Всъщност, цели 66% от онлайн купувачите са се отказали от поръчката си през изминалата година, заради таксите за доставка. Разбира се, опциите за отстъпка в цените, също влияят на потребителските предпочитания. Българските купувачи продължават да търсят най-изгодните сделки в интернет и се стремят да пазаруват от сайтове с промоционални оферти.

Според статистиката за изминалата година, през 2017 г. ще продължи да се наблюдава тенденцията за увеличаване влиянието на социалните медии върху потребителското поведение. През 2016 г., почти една четвърт от всички онлайн потребители, са били повлияни в предпочитанията си, именно от социалната медия. Това кара търговците да се насочат към популяризирането на бизнеса в мрежи като Twitter, Instagram и Facebook.