На един клик разстояние – тенденциите в онлайн търговията
Живеем в мобилната ера и всеки един аспект на живота ни е подчинен на технологичните иновации и заливащата ни отвсякъде комуникация. В този забързан свят, в който търговията има съвсем ново лице, ние ще ти представим най-важните тенденции през 2017г., които оставиха своя отпечатък в онлайн търговията. Като започнем от мобилните устройства и тяхната експанзия в мобилната търговия и стигнем до добавената реалност – новият хит, който завладява малки и големи.
- Мобилните разплащания тепърва ще бъдат част от ежедневието ни – нарастващите разплащания през смартфони са индикатор, че именно мобилната търговия ще измества стандартната електронна търговия. Ако през 2012 г., едва 12.8 млрд. долара бяха похарчени чрез мобилни разплащания, то през 2017 г. това число е скочило до 90 млрд. долара. Тоест, цели 48% увеличение на разплащанията чрез мобилни телефони.
- По-умните чатботове – не е тайна, че чатботовете се превръщат в задължителен лукс за бизнеса и неосъзната потребност от потребителя. Защо? Защото те предоставят онази информация, която всеки потенциален клиент иска да получи – бързо, удобно и лесно. Лидерите в бранша, дори вече разработиха методи за общуване с потребителя, директно чрез фейсбук приложението Messenger. Така чатботовете могат да отговарят на въпроси, относно характеристиките на продукти, цените им и да предоставят данни в реално време. Освен това, търговците си осигуриха начин да събират информация за таргет клиентите си.
- Плащания с един клик – възможността да поръчваме стоки и да ги плащаме само с един клик, без да попълваме допълнителна информация. Това е фокус на дневен ред за гигантите с бранша – както за Amazon, така и за Apple и Google. Всъщност подобно разплащане – само с един клик – би отключило импулсивните покупки и би улеснило хората да пазаруват, без да се замислят много. Точно затова и търговците се стремят към развиване на иновацията и съкращаване на бариерите, които стоят между клиента и реалното плащане. А въпросното разплащане, разбира се, е най-удобно с помощта на кредитна карта. Но това, едва ли е новина – в последните години, точно кредитните карти държат челните места при онлайн разплащанията. Нашето предложение – AXI кредитна карта ще ти даден още повече възможности, защото ще можеш да я управляваш в реално време чрез персоналния си профил. Така управляваш всички трансакции и следиш наличността си. А годишната ти лихва при плащания онлайн е само 18%, без да дължиш такса при пазаруване в интернет. Тези и още много предимства те очакват, ако заявиш дистанционни кредитна карта AXI.
- Онлайн търговията вече ще идва от смартфона ти – все повече потребители избират да пазаруват през устройството, което използват най-много – а именно смартфона си. Улеснените уеб магазини и бързите методи за разплащане, направиха избора и купуването на стоки и услуги през телефона, нещо напълно нормално.
- Видео съдържанието – тренд, който се забелязва, дори в онлайн търговията. Търговците вече успешно използват пълния потенциал на видео материалите, за да привлекат вниманието на потенциални клиенти. Защото, както вече знаем, нищо не привлича окото, така както един видео клип.
- В2В мобилната търговия – В2В търговците, или тези насочени към компании, а не крайни потребители, се ориентират към мобилната търговия, за да мултиплицират продажбите си. С други думи – вече всички уеб сайтове, без значение какво и на кого предлагат, ще са фокусирани главно върху улеснена и удобна мобилна версия. Защото все пак, това са изискванията на днешните потребители.
Какви други тенденции ни очакват съвсем скоро?
Един от отговорите е мобилното разпознаване на изображения – така наречената MIR (Mobile Image Recognition) технология. Нейната същност се изразява в това да разпознава току-що заснети през смартфона ти обекти (продукти). След като направиш снимка на продукта, за който искаш да разбереш повече, въпросното приложение го разпознава и веднага предлага оферти за него от различни търговци. Така ти ще можеш само до няколко минути да закупиш харесаната стока.
Добавената реалност също се нарежда сред приближаващите трендове в онлайн търговията. Според проучвания, 40% от потребителите са склонни да закупят стока, след като я изпробват, посреством добавена реалност. Преди да закупиш любимата блуза, ще можеш да видиш как ти стои. Дори можеш да позиционираш желаното канапе в хола си, с помощта на модерните технологии и телефона си. А чак след това, да преминеш към покупката на реалната стока. Добавената реалност ще направи потребителите още по-удовлетворени и информирани.
Все по-лесно опции за плащане и все повече възможности за комуникация с клиентите – това ни очаква и през 2018 г.