Пазаруване онлайн, но за какви продукти?
Потребителите все повече се насочват към продажбите онлайн и това се случва по-бързо, отколкото се очакваше. Новият доклад на Food Marketing Institute (FMI) и Nielsen установи, че 70% от потребителите ще пазаруват онлайн до 2024 г. И се очаква това да остави търговците на дребно неподготвени. Същият доклад миналата година прогнозира, че мнозинството от американците ще пазаруват онлайн в рамките на осем до десет години. Може би нещо напълно очаквано.
Докладът също така установява, че потребителите могат да харчат 100 милиарда долара годишно за онлайн шопинг до 2024 г., което си е доста впечатляващо число. Това е еквивалентът на всяко домакинство в САЩ, което харчи по 850 долара онлайн за храна и напитки годишно.
Дори и към настоящия момент пазаруването онлайн е широко разпространено: 49% от американските потребители купуват продукти за потребителски опаковани стоки онлайн.
"Хранителната индустрия понастоящем е в ерата на цифровото експериментиране, където пътната карта за това как да се движите и да постигате реален и печеливш растеж продължава да се развива", казва Крис Морли, отговарящ за бързооборотните потребителски стоки и търговията на дребно в Nielsen. "Анализите продължат да бъдат критични за търговците на дребно и за производителите. За да постигнат успех, те трябва да разберат по-задълбочено дигитално ангажирания купувач на храни, и да подходят съвместно и балансирано със стратегии за физически и дигитални продажби едновременно".
Изследването се фокусира върху нарастващото значение на търговията на дребно, или интегрирането на различни методи за пазаруване. То разкри шест императива за успех на всички компании в търговията на дребно и производителите:
1. Уеднаквяване на организационните структури за успех на омни-каналите(кръстосан бизнес модел и стратегия за съдържание, които компаниите използват, за да подобрят потребителското преживяване): Интегриране на цифрови приложения паралелно със стандартните форми за обслужване.
2. Адресиране на несъответстващите набори от данни.
3. Интегриране на прогнозите за повишаване на оперативната ефективност: Интегриране на онлайн и офлайн прогнози, така че правилното количество инвентаризация да е на разположение за изпълнение на поръчките чрез всеки един канал.
4. Оптимизиране информираността на купувачите: Събиране на информацията за търговеца и производителя заедно в един цялостен изглед за потребителите.
5. Подобряване на маркетинга и популяризирането: Оптимизиране на управлението на маркетинговите и промоционални продукти.
6. Унифициране на платформата за онлайн пазаруване и физическия магазин: важното е хората да могат да намират едни и същи продукти както във физическия обект, така и на онлайн платформата за пазаруване.
Дали и българите ще пазаруват до 2024 г. хранителни стоки предимно от онлайн магазини, предстои да разберем. Но дори и да изоставаме с някои световни тенденции в индустрията, в страната ни технологиите и стремежът към тях продължават да бъдат на фокус. Българските потребители се интересуват все повече от модерни и революционни начини за пазаруване. Хората откриват удобството и улеснението в пазаруването чрез интернет, без значение какво купуват – дрехи, козметика, обувки, техника или услуги. Така с всяка изминала година, онлайн покупките се увеличават, както и навикът ни да ползваме новите технологични решения. Онлайн пазаруването е неразделна част от ежедневието ни, а младите хора не могат да си представят живота без възможността да купуват с един клик през мобилното си устройство.
Използването на удобни кредитни карти за онлайн разплащания също се увеличава, успоредно с пазаруването в интернет. Хората са в търсене на по-бързи и изгодни разплащателни средства, при това – пригодени основно за пазаруване онлайн. AXI Card е точно такова разплащателно средство, което се явява алтернатива на множеството стандартни пластики на пазара. Защо? Защото AXI Card е кредитна карта MasterCard, с която можеш да плащаш безконтактно и свободно навсякъде по всяко време. А едно от най-големите предимства на кредитна карта AXI Card е това, че няма такса при пазаруване онлайн. Тоест, плащаш единствено лихвата върху изразходваните от теб средства. А в същото време можеш да следиш всяка направена от теб трансакция чрез личния си онлайн профил. Чрез персоналния си профил, можеш да активираш и блокираш кредитната си карта, да следиш наличността и да правиш справки за всяко движение по пластиката си. Всяко плащане по интернет, в брой, чрез ПОС терминал, всяка трансакция в чужбина – можеш да управляваш от мобилното си устройство, стига да разполагаш с интернет връзка. И разбира се – можеш да правиш справка за текущите си задължения, за да си гарантираш, че ще погасяваш вноските си навреме.