Празничното пазаруване този сезон - какво да знаеш?
Празничното пазаруване тепърва предстои и навярно вече си правиш списък с идеи за коледни подаръци.
Пикът на сезона идва и медията Entrepreneur вече е анализирала предстоящите тенденции в най-напрегнатото за пазаруване време.
Виж какво да знаеш за празничното пазаруване през този зимен сезон, според Entrepreneur:
Започвайки от 5 ноември за празничния сезон, всички клиенти на Amazon и Target (два големи бранда в световната търговия) могат да получат безплатна двудневна доставка, независимо от цената на поръчката си. Според проучване на маркетинговата компания eMarketer, продажбите на дребно в САЩ ще достигнат 1,002 трилиона долара за периода от 1 ноември до 31 декември 2018 г. Това определено е впечатляваща сума, и то само за коледни подаръци и декорации.
В статията на Entrepreneur са поместени и статистически данни за това как потребителите ще пазаруват този сезон - и колко ще харчат.
Очакват се повишени разходи
Според потребителско проучване на PwC за 2018 г. потребителите в САЩ са заявили, че планират да похарчат средно 1,250 долара този празничен сезон за подаръци, пътувания и забавления - с 5% повече от 2017 г.
Електронна търговия срещу традиционните магазини
Деветдесет и един процента от потребителите заявяват, че ще пазаруват в магазините, а 84% заявяват, че ще пазаруват онлайн. Седемдесет и пет процента съобщават, че ще пазаруват както в магазини, така и онлайн. Последната категория вероятно ще похарчи средно 1,379 долара повече от тези, които планират да пазаруват само онлайн.
Купуване на смартфони-подаръци
Salesforce прогнозира, че мобилните устройства ще бъдат отговорни за 68% от трафика на поръчките. Интересно е, че 40% от празничните пазарувания в САЩ вече са направени - в така наречената “кибер седмица”. Това е последната седмица на ноември, по време на която в магазините има промоции и всевъзможни намаления.
Пазаруване в последната минута
На Бъдни вечер Salesforce прогнозира, че потребителите ще използват мобилните си телефони за 72% от посещенията в онлайн магазини и 54% от поръчките.
Безкасови плащания
Според PwC, 30% от клиентите съобщават, че планират да използват така наречените “умни” начини на плащане в магазините, 24% пък планират да плащат от смартфоните си и 16% - от други преносими устройства.
Електронната търговия през празничния сезон
Продажбите на електронната търговия са на път да покажат ръст от 17% до 22% през 2018 г. в сравнение с 16,6% през миналата година, като Deloitte прогнозира, че тези продажби ще достигнат до 128 млрд. долара през празничния сезон.
Не е изненадващо, че потребителите на възраст между 17 и 22 години, които са анкетирани от PwC, планират да пазаруват главно онлайн.
Интересен факт е,че четирима от 10 души започват да пазаруват на 1 ноември, според NRF. Седемдесет и един процента от анкетираните заявяват, че ще използват смартфон, за да купуват подаръци.
Visa или Mastercard?
Всъщност, без значение от конкретния вид, кредитната карта се възприема като надежден начин на плащане, като почти 75% от потребителите казват на PwC, че ще използват кредитни карти, за плащания при пазаруване през празничния сезон. А при потребителите на възраст над 65 години, 40% заявяват, че ще използват кредитните си карти, за да платят за всичките си празнични покупки.
Безплатните доставки са задължителен лукс
Деветдесет и четири процента от потребителите са заявили, че планират да се възползват от безплатната доставка, докато пазаруват за подаръци. 50 процента ще изберат да вземат покупките си директно от магазина и 16 процента смятат да използват услугата за максимално бърза доставка на пратки от онлайн магазини.
Ако и ти планираш да започнеш от рано празничното пазаруване онлайн, то кредитна карта AXI Card ще е идеалният начин да се сдобиеш с желаните подаръци за твоите близки, възможно най-бързо. С кредитна карта AXI Card нямаш такса при пазаруване онлайн и получаваш безплатно SMS известяване за всяка направена трансакция. Така, колкото и харчове да имаш по празниците, ще разполагаш свободно с паричните средства, които са ти необходими, за да посрещнеш най-щастливия сезон в годината с твоите любими хора. А хубавото е, че AXI Card е кредитна карта, която можеш да управляваш онлайн по всяко време и да следиш всички направени плащания. С кредитна карта AXI Card празничното пазаруване ще е точно такова, каквото си го представяш - забавно, лесно и удобно, изпълнено с хубави емоции.