Могат ли милениалите да пестят?
Милениалите очакват да похарчат повече за кучето си, през живота на домашния си любимец, отколкото за собствените си разходи за здравеопазване. Или поне това сочат резултатите, публикувани в проучване на TD Ameritrade. Изследването обхваща 1519 милениали и показва, че младото поколение значително подценява разходите за здравеопазване. Констатациите биха могли да отразят, че стойностите на харченето на младите хора са значително по-различни от тези на предишните поколения.
"Те категорично подкрепят преживяването на материалните стоки и услуги", казва Дрю Джоунс, регистриран финансов консултант в консултативната фирма "Грузия" The Lloyd Group.
Джоунс не мисли непременно, че харченето на пари за храна, пътуване и други нематериални активи е лоша черта или индикация за финансова неграмотност. Независимо от това, ако не се заделят средства за пенсиониране или за закупуване на собствен дом навреме, то това може да има отрицателно въздействие върху финансите на младите хора.
Прочети повече в статията, за да разбереш какво експертите мислят за милениалите и дали те се справят с пестенето. Дори и да не умеят да пестят, то поне могат да вземат поука от грешките си и да подобрят финансовите си позиции.
Милениалите са сигурни в решенията си по отношение на разходите. Докато техните родители и баби и дядовци могат да поставят под въпрос финансовата мъдрост на младите възрастни, милениалите са уверени в начина, по който управляват парите си. Проучване от 2017 г. на 1000 души, поръчано от инвестиционния посредник Чарлз Шваб, установява, че 81% от респондентите милениали са донякъде или много уверени в способността си да изпълняват финансови цели. Това се сравнява с 65% от поколението X и 54% от анкетираните бейби бумъри. Или иначе казано, именно младите хора на новото хилядолетие са най-убедени във финансовите си решения, в сравнение с поколенията преди тях.
Данните обаче сочат, че милениалите не харчат пари за продукти, които са стъпка към традиционните дългосрочни цели като пенсиониране или собствен имот. Например проучването на Чарлз Шваб разкрива, че 60% от милениалите купуват кафе, което струва повече от 4 долара на чаша, 69% купуват дрехи, които не са им нужни непременно, а 76% ще харчат със сигурност пари за най-новата електронна притурка.
"Едно нещо, което срещам с по-младите си клиенти е, че не знаят какви са техните разходи", казва Брайън Бибо, финансов треньор и акредитиран инвестиционен доверител с консултантската фирма The JL Smith Group в Айвън, Охайо. Без да разбират ежедневните си разходи за живот, младите потребители може да се окаже, че изразходват значителни суми за случайни разходи.
Повече от една четвърт от милениалите харчат повече на месец за кафе, отколкото за пенсионни спестявания. Проучване установява, че около една трета от милениалите харчат повече за дрехи, отколкото за пенсиониране, а почти половината от тези млади хора съобщават, че разходите им за хранене надвишават сумата, която плащат за пенсионни спестявания.
Младите възрастни търсят удобство и опит от висок клас. Целите им за харчене се фокусират главно върху онези неща, които предоставят незабавна награда и не се налага да се чака, за да се възползваш от ползите. "Има без съмнение тенденция към комфорт и удобство", казва Клейли Кнутсън, президент на Netspend, един от най-големите доставчици на презареждащи се предплатени карти.
Кнутсън казва, че приблизително 40% от клиентите на Netspend нямат основна банкова сметка и използват своята презареждаща се карта, за да управляват парите си. Данните на компанията показват, че по-младите клиенти са по-склонни да купуват едни и същи продукти и услуги многократно, често в удобни категории. "На високо ниво виждаме, че разходите от банкомати и за бързо хранене намаляват с възрастта", казва Кнутсън.
Био Хендерсън, главен изпълнителен директор на финансовата фирма RichLife Advisors в Атланта, заявява, че вижда, че разходите на милениалите се дължат и на желанието да имаш известен опит. "Може би преди едно поколение, бихте се събрали заедно с приятелите си на по бира", казва той. Днес милениалите може да изберат да отидат в престижни заведения и да имат скъпи и луксозни напитки за една вечер, казва той.
Социалните мрежи също помагат за някои от тези разходи. Пътуването до екзотични места и плащането за правене на различни, на-често екстремни, неща, е важно за младите възрастни. Може би една от причината тези занимания да са толкова популярни е непрекъснатото сърфиране из социалните мрежи на приятели, живеещи разточителен начини на живот.
За да можеш да пестиш, ние ти даваме шанс да се възползваш от предимствата на кредитна карта AXI Card. Плащай с нея и възстановявай сумите, като по този начин ще увеличиш покупателната си способност, но и финансовата си дисциплина. Можеш да кандидатстваш за нея както онлайн, така и по телефон.